حرم شاهچراغ(ع) در صدر بازدید گردشگران نوروزی فارس قرار گرفت
کد خبر: 4130866
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

حرم شاهچراغ(ع) در صدر بازدید گردشگران نوروزی فارس قرار گرفت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازدید بیش از یک میلیون و 452 هزار نفر از گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان خبر داد و گفت: آرامگاه حافظ پس از مرقد مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پربازدید کننده‌ترین مکان تاریخی است.

سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز، 12 فروردین گفت: یک میلیون و 452هزار و 992نفر بازدیدکننده از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا 11فروردین‌ماه جاری از مکان‌ها و ابنیه تاریخی، فرهنگی فارس بازدید کردند.

وی ادامه داد: آرامگاه حافظ پس از مرقد مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همچنان پربازدید کننده‌ترین مکان تاریخی است که 387هزار و 921نفر از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

 محسن‌‍نژاد افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با 276هزار و 922نفر، آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با 245هزار و 93 نفر، ارگ کریم‌خان زند با 155هزار و 970 نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با 154هزار و 514 نفر به ترتیب بناهای باستانی و تاریخی فارس بوده‌اند که بیش‌تر از آن‌ها بازدید شده است.

انتهای پیام
captcha