خدمت‌رسانی 6000 امدادگر طی ایام نوروز در فارس
کد خبر: 4129141
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

خدمت‌رسانی 6000 امدادگر طی ایام نوروز در فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از خدمت رسانی بیش از ۶ هزار نفر روز در ۱۱۳ پایگاه جمعیت هلال احمر استان در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی خبر داد.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس امروز، ۲۸ اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر پیشگام بودن این جمعیت در خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی، اظهار کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی و پست‌های سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی امسال ۶ هزار و ۵۴۰ نفر روز در ۱۱۳ نقطه فارس به مسافرین خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طرح امداد و نجات نوروزی امسال از تاریخ ۲۴ اسفند ماه شروع و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: طرح سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی جوانان جمعیت هلال احمر نیز از تاریخ ۲۵ شروع و تا ۱۴ فروردین اجرا خواهد شد.

درویشی با اشاره به استقرار ۹۱ پایگاه و پست امداد و نجات نوروزی بیان کرد: در این طرح ۴ هزار و ۸۴۰ نفر روز نیروی عملیاتی به ارائه خدمات امداد و نجات به مسافرین نوروزی خواهد پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس بیان کرد: در طول طرح امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۱ نسبت به ایام عادی در طول سال ۵۸ درصد توان عملیاتی استان در نقاط حادثه خیز افزایش خواهد داشت.

درویشی ادامه داد: در طول اجرای طرح امداد و نجات نوروزی ۲۶۳ دستگاه خودروی عملیاتی مستمرا به کارگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی سازمان جوانان این جمعیت، اظهار کرد: ۲۲ پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با به‌کارگیری ۱۷۰۰ نفر روز عضو جوان در نوروز ۱۴۰۲ به مسافران این استان خدمت رسانی می‌کنند.

درویشی اضافه کرد: راهنمایی مسافرین در زمینه نقشه استان و شهرستان‌ها و همچنین معرفی ستاد تسهیلات نوروزی، ایجاد فضای دوستدار کودک، پخش بروشور، توزیع کتاب داستان و اسباب بازی، ایجاد خیمه‌های نماز، امضای میثاق‌نامه در خصوص عدم استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، رعایت سرعت مجاز، بستن کمربند ایمنی، اطلاع‌رسانی راه‌های صعب‌العبور در طی مسیر و ... از وظایف سفیران ایمنی سلامت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت داروخانه جمعیت هلال احمر شیراز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز داروخانه این جمعیت در شیفت صبح باز است و روند پاسخگویی به بیماران و مراجعان به صورت حضوری است و همچنین مراجعه کنندگان می‌توانند از طریق شماره ۰۷۱۳۲۳۴۵۰۶۳ مرکز پاسخگویی داروخانه هلال احمر فارس از موجودی داروی خود اطلاع یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از اجرای طرح پویش هلال رحمت به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طرح پویش هلال رحمت هر سال به مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف تامین بخشی از اقلام غذایی و جیره خشک خانوارهای نیازمند که تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و خیریه نیستند، اجرا می‌شود.

درویشی درباره شناسایی جامعه هدف اجرای این طرح افزود: با استفاده از بانک اطلاعاتی مستند و موجود که توسط موسسات خیریه معتبر تهیه و با اطلاعات معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر تطبیق شده، جامعه هدف اختصاصی جمعیت را شناسایی می‌کنیم تا مطمئن باشیم که این کمک‌ها به دست مستحق اصلی می‌رسد و همچنین موازی کاری انجام نشود.

انتهای پیام
captcha