خدمت‌خالصانه به زائران و تهذیب نفس وظیفه اصلی خدام بقاع متبرکه است
کد خبر: 4128450
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

خدمت‌خالصانه به زائران و تهذیب نفس وظیفه اصلی خدام بقاع متبرکه است

رئیس اداره اوقاف ناحیه ۳ شیراز ضمن اشاره به برگزاری طرح ضیافت بهاری ویژه نوروز ۱۴۰۲در بقا متبرکه استان فارس از خدام خواست تا فرصت قرار گیری در کنار مضجع شریف نوادگان اهل بیت(ع) را غنیمت شمرده و بر خدمت خالصانه به زائران تاکید کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت الاسلام و المسلمین عمران جمشیدی رئیس اداره اوقاف ناحیه ۳ شیراز در همایش آموزشی توجیهی طرح ضیافت بهاری ویژه نوروز ۱۴۰۲ در جمع خدام بقاع متبرکه گفت: خدمت رسانی به زائران و تهذیب نفس وظیفه اصلی خدام بقاع متبرکه است و قرار گرفتن در محیط های معنوی نظیر حرم های مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه را باید قدر دانست.

وی افزود: خدام رسمی و افتخاری باید فرصت قرار گیری در کنار مضجع شریف نوادگان اهل بیت(ع) را غنیمت شمرده و ضمن مطالعه و افزایش آگاهی در موضوعات فرهنگی و مذهبی نسبت به تهذیب نفس نیز اهتمام داشته باشند.
جمشیدی با اشاره به اینکه برخورد و رفتار مناسب با زائران حرم های مطهر و رعایت و حفظ اراستگی در پوشش یکی از نکات مهم است ، گفت: خادمان حرم های مطهر باید بدانند و آگاه باشند که در چه محل و مکان معنوی خدمت می کنند؛ خدمت خالصانه به زائران یک توفیق است و باید در آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم برای خدمت رسانی هر چه بهتر و مطلوب تر تلاش و فعالیت داشت.

رئیس اداره اوقاف ناحیه ۳ شیراز در ادامه سخنان خود توجه به نکات آموزشی و توجیهی از دیگر مسائل مهم برای خدام بقاع متبرکه در زمان خدمت رسانی به زائران دانست.
همایش آموزشی-توجیهی طرح ضیافت بهاری باحضور۳۰۰ نفرازاعضاء هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه باموضوعات فرهنگی و امنیتی به منظور خدمت رسانی مطلوب به زائران ومسافران نوروزی و روزه داران درایام نوروز۱۴۰۲، درآستان مقدس علی بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.

یادآور می شود که در این همایش در قالب کارگاه آموزشی نکات و آموزش های امنیتی، حفاظت فیزیکی به منظور تامین امنیت زائران به خادمان بقاع متبرکه آموزش داده می شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
captcha