آمادگی ۵۰۱ گروه جهادی فارس برای خدمت‌رسانی در ایام نوروز
کد خبر: 4127822
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

آمادگی ۵۰۱ گروه جهادی فارس برای خدمت‌رسانی در ایام نوروز

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس از اعلام آمادگی ۵۰۱ گروه جهادی فارس برای خدمت‌رسانی در ایام نوروز خبر داد و گفت:‌ اردوهای جهادی نوروز از ۱۵ اسفند آغاز شده‌اند که تا ۱۳ فرودین ۱۴۰۲ با حضور گسترده جهادگران ادامه خواهد شد.

اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس،‌ اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس امروز، 22 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: جریان جهادی که در قالب گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در کنار مردم به‌ویژه محرومین و مستضعفین هستند؛ در گام دوم انقلاب اسلامی در حال تبدیل شدن به یک فناوری برای تربیت عناصر جوان مومن انقلاب اسلامی است.

وی افزود: گروه‌های جهادی برای نقش‌آفرینی مؤثر و هدفمندتر به طیف‌های مختلف و متنوعی ساماندهی شده است بدین‌گونه که در قالب گروه های جهادی «هجرت‌محور» با تمرکز فعالیت در مناطق جغرافیایی دورافتاده و محروم و  گروه‌های جهادی خدمت محور با تمرکز بر فعالیت در محله‌ها با رویکرد حل مسئله و گروه‌های جهادی قشری و تخصصی ساماندهی شده‌اند.

قزلسفلی ادامه داد: در راستای هدفمند کردن خدمات این گروه‌های جهادی و نقش‌آفرینی موثرتر جهادگران در مناطق محروم، بسیج سازندگی به عنوان متوالی ساماندهی، سازماندهی، اعزام و به‌کارگیری گروه‌های جهادی اقدام به ایجاد قرارگاه‌های مختلفی کرده است که در قالب قرارگاه‌های پهنه‌ای و منطقه‌ای، جغرافیای استان را به ۶ منطقه شمال (به مرکزیت اقلید)، جنوب (به مرکزیت لارستان)، شرق (به مرکزیت فسا)، غرب (به مرکزیت کازرون)، شمال شرق (به مرکزیت مرودشت) و جنوب غرب (به مرکزیت جهرم) تقسیم شده‌اند.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر استان فارس اظهار کرد: طیف دیگری از گروه‌های جهادی به صورت تخصصی و قشری سازماندهی و ساماندهی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشجویان، دانش‌آموزان، پزشکان، مهندسان، حقوقدانان و ... اشاره کرد لذا قرارگاه‌های تخصصی و قشری نیز نوع دیگری از قرارگاه‌هاست که برای نمونه می‌توان به قرارگاه سلامت (با محوریت بسیج جامعه پزشکی)، قرارگاه عهد خدمت دانشجویی(بامحوریت بسیج دانشجویی) دانش‌آموزی (بامحوریت بسیج دانش آموزی) قرارگاه کشاورزی و دامپزشکی (با محوریت بسیج جامعه کشاورزی) و ... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این قرارگاه‌ها به گونه‌ای سازماندهی شده‌اند که علاوه بر اینکه در حوادث و رخدادهای طبیعی در سریع‌ترین زمان اقدام به کمک‌رسانی کنند در شرایط عادی نیز باید هدفمندتر و با اثربخشی بیشتر اقدام به کمک‌رسانی در مناطق محروم و کم برخوردار کنند. این قرارگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف و رزمایش‌های متنوع فعال می‌شوند که در عید نوروز سال جاری نیز ۶ قرارگاه پهنه‌ای و ۳ قرارگاه قشری و ۲ قرارگاه تخصصی اجتماعی و کشاورزی فعال هستند و در این ایام خدمات‌رسانی خواهند کرد.

قزلسفلی با اشاره به اینکه این اردوهای جهادی نوروز از ۱۵ اسفند آغاز شده‌اند که تا ۱۳ فرودین ۱۴۰۲ با حضور گسترده جهادگران ادامه خواهد شد، افزود: گروه‌های جهادی هجرت محور تا قبل از ماه رمضان یعنی ۳ فرودین‌ماه فعال خواهند بود و در ماه رمضان نیز پیش‌بینی شده گروه‌های جهادی خدمت‌محور در محلات و مناطق محروم و کم برخوردار نقش آفرین باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اظهار کرد: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از ۵۰۱ گروه جهادی به استعداد ۶ هزار۸۰۰ جهادگر در قالب ۴۸۳ اردوی جهادی در عرصه‌های عمرانی، فنی و محرومیت‌زدایی، آموزشی، فزهنگی، اقتصادی، بهداشت و سلامت، کشاورزی، دامپزشکی، مشاوره‌ای و ... در مناطق محروم استان و استان‌های همجوار به خدمت‌رسانی و فعالیت جهادی خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha