طراحی باغ موزه قرآنی شیراز انجام شده است
کد خبر: 4127347
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
محمدیان:

طراحی باغ موزه قرآنی شیراز انجام شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه طراحی باغ موزه قرآنی این کلان‌شهر انجام و مصوب شده است، گفت: جانمایی این موزه همچنان در دستور کار قرار دارد.

رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیرازرضا محمدیان، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به آخرین وضعیت احداث باغ موزه قرآنی در این کلان‌شهر گفت: طراحی این باغ موزه انجام و مصوب شده است.

وی با بیان اینکه هنوز جانمایی موزه مصوب نشده است، افزود: برای جانمایی چند گزینه مطرح بوده که یک گزینه در چهارراه حافظیه بوده که بنا شده است میراث فرهنگی برای این مکان نظر دهد و ارزش‌گذاری شود. موقعیت مکانی دیگر هم در کنار پارک قندیلی در نظر گرفته شده است، اما هنوز مشخص نیست این موزه در کدام منطقه احداث خواهد شد.

محمدیان در ادامه گفت: برای برگزاری مراسم مذهبی اعم از اعیاد، میلاد و شهادت اهل بیت(ع) و اعیاد ملی از سوی کمیسیون فرهنگی برنامه‌ریزی‌ها انجام و شهرداری شیراز مکلف به اجرا با همکاری سایر نهادها و ادارات شده است. در همین راستا بنا شده است که در تمام مناطق پایگاه مرکزی برای محوریت برگزاری مراسم مناسبت‌های مذهبی با همکاری ادارات مختلف ایجاد شود که متشکل از دستگاه‌های مختلف هستند.

ساماندهی قبرستان دارالسلام 

وی از ساماندهی قبرستان دارالسلام شیراز خبر داد و گفت: ساماندهی این مکان تاریخی مصوب شده و بودجه نیز تخصیص یافته و لازم است که سایر دستگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

محمدیان همچنین تصویب تمهیدات لازم برای احداث موکب احمدبن موسی(ع) در مرز شلمچه را از دیگر مصوبات این کمیسیون عنوان کرد و گفت: در شلمچه یک زمین داریم که در آن سوله ساخته شده است و بناست تا موارد مختلف آن تکمیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همچنین مصوب شده است در تمام مناطق، زمین چمن دو منظوره (فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی) برای مدارس با همکاری آموزش و پرورش احداث شود.

کمک به تکمیل باغ موزه مشاهیر

وی با بیان اینکه همچنین مصوب شده است در تمام مناطق ورزشگاه تخصصی بانوان ساخته شود، کمک به تکمیل باغ موزه مشاهیر، ساماندهی باغ موزه سنگ، کتابخانه مرکزی شیراز، بهسازی رصدخانه معلم را از دیگر مصوبات این کمیسیون عنوان کرد.

محمدیان از احداث تکیه دولت در محوطه پشت مسجد جامع عتیق شیراز خبر داد و گفت: برای احداث این تکیه محوطه‌سازی انجام می‌شود و مراسم تعزیه و سایر مراسم مذهبی را اجرا خواهیم کرد.

وی در پایان از طراحی موزه بلدیه در ساختمان قدیم شهرداری خبر داد و گفت: بنا داریم تا ساختمان تنگ الله‌اکبر واقع در تپه نورالشهدا را تکمیل کنیم تا تبدیل به یک مرکز گردشگری و فرهنگی شود.

انتهای پیام
captcha