خروجی دانشگاه‌ها تربیت دانشجویان متدین و متخصص باشد
کد خبر: 4126249
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

خروجی دانشگاه‌ها تربیت دانشجویان متدین و متخصص باشد

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با تأکید بر اینکه خروجی دانشگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید دانشجویان معتقد، متدین و متخصص باشد، گفت: همگان از جمله دانشجویان باید قدردان این مردمی‌ترین انقلاب جهان که اینگونه باعث پیشرفت کشور و افتخار جهان اسلام شده است، باشند.

دیدار تولیت حرم شاهچراغ(ع) با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌‌ایبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس شاهچراغ(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) امروز، 14 اسفندماه در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تأکید بر اهميت جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و نقش آن در پیشرفت کشور گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه ارتباط نزدیکی با بخش صنعت دارد، تربیت نیروی انسانی ماهر در آن می‌تواند، سبب رشد اقتصادی هرچه بیشتر کشور شود.

وی با اشاره به اینکه داشتن مهارت فنی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در کارها است، افزود: هدف از تحصیل، نه مدرک‌گرایی، بلکه باید کسب دانش توأم با عمل باشد.

کلانتری در ادامه پیشنهاد داد که مجامع مشورتی با حضور نخبگان صنعت و دانشگاه، در مراکز آموزش عالی، در راستای ارتقای مهارت‌های فنی دانشجویان را‌ه‌اندازی شود.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار کرد: در دانشگاه‌ها علاوه بر مهارت‌آموزی به دانشجویان که لازمه اشتغال پایدار است و در جای  خود، بسیار اهمیت دارد، باید بر موضوعات فرهنگی، معرفتی و اخلاقی اهتمام ویژه‌ای شود.

وی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین واجب عینی است و نسبت به آن نباید غفلت کرد، گفت: درصد قابل توجهی از جوانان و نسل جدید جامعه امروز، از وضعیت اسفناک کشور در حوزه‌های مختلف در قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب، اطلاعی ندارند و باید در کنار آموزش علمی دانشجویان، دستاوردهای گرانسنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف و هم‌چنین پشت پرده و ماهیت واقعی گروه‌های معاند و جریانات مختلف فکری و سیاسی تاریخ معاصر ایران، برای این عزیزان تبیین و توضیح داده شود.

کلانتری بیان کرد: خروجی دانشگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید دانشجویان معتقد، متدین و متخصص باشد و البته همگان از جمله دانشجویان باید قدردان این مردمی‌ترین انقلاب جهان که اینگونه باعث پیشرفت کشور و افتخار جهان اسلام شده است، باشند.

وی در پایان ضمن معرفی امکانات و بخش های مختلف حرم مطهر، از جمله موزه، کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهش‌ها، مرکز دارالقرآن و سالن‌های همایش متعدد، از آمادگی این بارگاه منور جهت هم افزایی و همکاری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای و همچنین میزبانی اردو‌های دانشجویی خبر داد.

انتهای پیام
captcha