اثرگذاری نماز در جلوگیری از فساد در اجلاس‌های نماز بررسی شوند
کد خبر: 4126225
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲

اثرگذاری نماز در جلوگیری از فساد در اجلاس‌های نماز بررسی شوند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم تأکید می‌کند که نماز انسان را از فحشا و منکر دور می‌کند، گفت:‌ اگر در جامعه ما مظاهر فساد زیاد می‌شود، حتماً در جایی نمازمان مشکل دارد؛ این مباحث باید در اجلاس‌های نماز به صورت دقیق و موشکافانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 14 اسفندماه در هشتمین اجلاس سراسری نماز استان فارس گفت: اقدامات مفیدی از سوی استانداری و برخی از دستگاه‌ها در بحث نماز انجام شده است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم تأکید می‌کند که نماز انسان را از فحشا و منکر دور می‌کند، افزود: مسئله اینجاست که چه نمازی جلوی فحشا را می‌گیرد و باید آن را دنبال کنیم.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد‌: اگر در جامعه ما مظاهر فساد زیاد می‌شود، حتماً در جایی نمازمان مشکل دارد؛ این مسائل با هم رابطه دارند. هرچه نماز صحیح‌تر و مورد قبول پیشگاه خدا باشد، جلوی فحشا بیشتر گرفته می‌شود.

 امام جمعه شیراز با بیان اینکه این مباحث باید در اجلاس‌های نماز به صورت دقیق و موشکافانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: گام نخست ترویج نماز است که باید مسئولان تمام همت خود را برای آن بگذارند اما گام دوم این است که نماز می‌خوانیم، اثر آن این باشد که جلوی فحشا گرفته شود و اگر این اتفاق رخ نمی‌دهد، پس باید نماز خود را درست کنیم.

وی از مسئولان ستاد اقامه نماز خواست تا بر روی این موضوعات بحث و بررسی انجام دهد و سپس افزود: نباید این‌گونه باشد که احساس کنیم تمام کارها در رابطه با نماز انجام شده است. تا زمانی که اثر اجتماعی نماز را نبینیم، باید کارهای زیادی برای آن انجام دهیم.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه فاصله گرفتن از اقامه نماز به نفع نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: نباید این‌گونه باشد که دلمان خوش باشد تنها نماز می‌خوانیم اما کار به جایی برسد که بدیهیات مسائل فقهی بر روی زمین بماند.

انتهای پیام
captcha