تأکید قرآن به دشمن‌شناسی و شناخت ترفندهای آنان
کد خبر: 4125694
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
آیت‌الله دژکام تصریح کرد:

تأکید قرآن به دشمن‌شناسی و شناخت ترفندهای آنان

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه یکی از مواردی که خداوند در قرآن کریم به آن تأکید دارند، بحث شناخت دشمن و آشنایی با ترفندهای اوست، گفت: باید ببینیم دشمن در برخورد با ما مسلمانان چه ترفندهایی را به کار می‌گیرد تا آن‌ها را خنثی کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 12 اسفندماه در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از مواردی که خداوند در قرآن کریم به آن تأکید دارند، بحث شناخت دشمن و آشنایی با ترفندهای اوست.

وی با بیان اینکه باید ببینیم دشمن در برخورد با ما مسلمانان چه ترفندهایی را به کار می‌گیرد تا آن‌ها را خنثی کنیم، افزود: یکی از آیات دشمن‌شناسی قرآن کریم، آیه مبارکه ۲۶۸ از سوره مبارکه بقره است که خدای متعال می‌فرماید «الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ». مردم، شیطان که دشمن قسم خورده شما هست دو ابزار را برای فریب شما به کار می‌گیرد. اول «یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ» که این را می‌توان به دو صورت معنا کرد، معنای اول اینکه شیطان شما را از اینکه فقیر بشوید می‌ترساند.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه شیاطین جن و انس، به صورت مداوم در برنامه‌های مختلف خود که انسان مومن از فقر بترسد، شیاطین انس را قابل شناسایی دانست و گفت: دیروز آمریکا لیست جدید از تحریم‌شدگان را اعلام کرده که دو نفر از آنان فوت شده‌اند، آنان از مرده ما هم می‌ترسند و این به دلیل عظمت مردم است و می‌خواهند به هر شکلی آن‌ها را بترسانند. پشت سر هم تحریم فلج کننده را تکرار می‌کنند. چهل و چند سال است این کار را می‌کنند چون غیر از این ابزاری ندارند و می‌خواهند ما را بترسانند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه آمریکا سال‌ها در افغانستان حضور داشت و وعده‌هایی به مردم آن کشور داد، افزود: زمانی آمریکایی‌ها گفتند افغانستان را آباد می‌کنیم اما در طول ۵۰ سال اخیر غیر از گرفتاری برای مردم چیز دیگری بوده است؟ وعده در باغ سبزشان بسیار اما در عمل همین است که می‌بینیم.

وی ادامه داد: کسانی که می‌گویند اگر با آن‌ها بسازیم کارمان درست می‌شود و یک دوره ۱۰ ساله رشد کشور را به فرموده رهبر معطل و سروصدا کردند که می‌خواهیم مسئله را درست کنیم و در انتها نتوانستند چون به شیطان اعتماد کردند و شیطان وعده‌اش دروغ است، باید عبرت می‌گرفتند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به این بخش از آیه قرائت شده ابتدای خطبه‌ها با این مضمون «وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاء»، گفت: ابزار دوم شیطان؛ امر به فحشا است و دشمن برای اینکه ما را زمین بزند فحشا را بین جوانان رواج می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: جوان باید ازدواج کند و باید امر ازدواج را برای جوانان تسهیل کرد تا شیطان در نقشه خود که می‌خواهد جوانان را به فساد بکشد، موفق نشود.

وی با اشاره به توزیع جهیزیه میان زو‌ج‌های جوان توسط سپاه‌ ادامه داد: تهیه یک‌هزار سری جهیزیه برای زوج‌های جوان یکی از اقداماتی بود که یک نهاد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) روز گذشته آن را اجرایی کرد.

آیت‌الله دژکام در ادامه به سالروز تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند هم اشاره و ضمن تقدیر از این نهاد به جهت ورود به مسئله مسکن و اشتغال ورود، گفت: باید آستین همت را بالا زده و قوی‌تر در این عرصه وارد شویم.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به دهه مهدویت و سالروز ولادت امام زمان (عج) بیان کرد: بنیاد مهدویت در شیراز و استان فارس کارهای گسترده و ارزشمند انجام داده و می‌دهد که دعا می‌کنیم توفیقاتشان بیشتر شود.

آیت‌الله دژکام گفت: آنچه که هفته آینده را از همه هفته‌های طول سال متمایز کرده میلاد سرتاسر نور و سرور وجود مقدس امام زمان (عج) در ۱۵ شعبان در هفته آینده است و جوان‌ترها اگر در مسائل زندگی خود گیر هستند بدانند که امام زمان (عج) را دارند.

انتهای پیام
captcha