مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی خوداتکایی است
کد خبر: 4120573
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
جعفر قادری:

مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی خوداتکایی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی طی 44 سال گذشته را خوداتکایی و اعتماد به نفسی دانست که در ملت ایران و به دنبال آن در کشورهای مختلف دنیا با الگوگیری از انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیجعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی طی 44 سال گذشته، گفت: مهم‌ترین دستاورد خوداتکایی و اعتماد به نفسی بین مردم است که به دنبال آن در کشورهای مختلف دنیا نیز با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است.

وی افزود: اگر یمن با دست خالی مقابل عربستان مقاومت می‌کند یا حزب‌الله با دست خالی ارتش اسرائیل را زمین‌گیر می‌کند و تمام معادلات نظامی را تغییر می‌دهد یا اگر در سوریه بخش عمده‌ای از کشورهای دنیا بسیج می‌شوند تا آن را تجزیه کنند اما موفق نمی‌شوند، همگی نتیجه خودباوری است که از نظام و انقلاب اسلامی ما الگو گرفته‌اند و این الگوبرداری موجب ایجاد جبهه مقاومت شده است.

قادری ادامه داد: امروز حتی شاهد الگوبرداری کشورهای آمریکای لاتین از انقلاب اسلامی هستیم که در مقابل آمریکا مقاومت کرده و اجازه نمی‌دهند، نظام سیاسی آن‌ها را نابود کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علی‌رغم مشکلاتی که در کشور داریم، انقلاب اسلامی موفقیت‌های متعددی کسب کرده و حضور تأثیرگذاری در منطقه و دنیا داریم که موجب شده است تا مشکلات متعددی برای جریان‌های استعماری و استکبار به وجود آید، در نتیجه هرچه جلوتر می‌رویم، تأثیرگذاری و حضور انقلاب اسلامی را جدی‌تر مشاهده می‌کنند و تداوم انقلاب اسلامی را برای خود یک خطر جدی حساب می‌کنند.

وی بیان کرد: استکبار جهانی در گذشته تصور می‌کرد که انقلاب اسلامی چندان مشکلی پیش نمی‌آورد اما مشاهده می‌کنیم که به دلیل الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران، تلاش‌ها و نقشه‌های آنان در کشورهایی نظیر لبنان، یمن، سوریه، عراق، افغانستان و غیره بی‌اثر ماند لذا عملاً انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را بزرگترین مانع برای خود می‌بینند و به همین دلیل تمام توان و قوه و قدرت خود را به کار گرفته‌اند تا به هر شکلی که شده برای ما مشکل ایجاد کنند.

قادری با یادآوری برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروز در حوزه‌های نظامی بسیار توانمند هستیم به همین دلیل دشمنان تلاش می‌کنند تا از حوزه‌های دیگری مسائل اقتصادی مشکل برای ما ایجاد کنند اما با وجود تمام تلاش‌هایشان در این حوزه باز هم مشاهده کردند که کشور ما خود را با شرایط روز تطبیق داده و در حال حل مشکلات خود است به همین دلیل تلاش کردند تا از طریق اغتشاشات داخلی به کشورمان ضربه بزنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان تلاش کردند تا از طریق اختلافات و تفاوت‌های جنسیتی، قومی و مذهبی، در کشورمان شکاف و چنددستگی ایجاد کنند اما پایه‌های نظام و انقلاب اسلامی مستحکم‌تر از آن است که بخواهد تلاش دشمنان به جایی برسد.

وی بیان کرد: درست است که دشمنان تلاش می‌کنند تا در فرایندها و کارها به خصوص در عرصه اقتصاد و فرهنگی اختلال ایجاد کنند و انقلاب اسلامی را از پای درآورده و زمینه را برای حضور جریان‌های معاند فراهم کنند اما چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد و مانند گذشته انقلاب اسلامی تأثیرگذاری خود را دارد و به عنوان یک جریان زنده و تأثیرگذار بر موضوعات منطقه‌ای و جهانی فعالیت دارد.

قادری در پایان تأکید کرد: تمام حرکت‌ها و اقداماتی که دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی انجام می‌دهند نشان دهنده آن است که روز به روز جایگاه کشور و نام ما در معادلات بین‌المللی دارد پررنگ‌تر می‌شود.

انتهای پیام
captcha