برپایی نشست تخصصی «ایرانی اَت» در شیراز
کد خبر: 4120261
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

برپایی نشست تخصصی «ایرانی اَت» در شیراز

نشست تخصصی «ایرانی اَت» با موضوع نگاهی به هویت امروز، احساس تعلق سازمانی، به‌همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد.

نشست تخصصی «ایرانی اَت»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، نشست تخصصی «ایرانی اَت» با موضوع نگاهی به هویت امروز، احساس تعلق سازمانی، به‌همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس و با سخنرانی بیژن کیا، نویسنده و مدرس دانشگاه و با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان امروز، 17 بهمن به شکل حضوری و مَجازی (در بستر سامانه رویتاب) برگزار شد.

بیژن کیا در حاشیه این نشست، گفت: «ایرانی اَت» دو مؤلفه مهم دارد یکی هویت امروزی و تغییراتی که طی چهار دهه گذشته به وجود آمده است و دیگری گفتمان‌های فرهنگی و اجتماعی فعال در جامعه. این دو مؤلفه موجب تغییرات هویتی در نسل‌های مختلف ایرانی می‌شود که باید آن‌ها را بشناسیم.

وی ادامه داد: تغییر هویت و یا هویت‌های فردی و اجتماعی در سازمان‌های معاصر ایرانی باید نیز مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که چه مواردی باید لحاظ شود تا به یک بازه و راندمان بالاتری برسند.

کیا با تاکید بر اینکه باید تجدید نظر بر روی نیروهای انسانی در جامعه و سازمان‌ها انجام شود، البته نه عنوان یک ابزار و فرصت و تهدیدبلکه یک سرمایه، گفت: دانشجویان نیز در نوک پیکان این تغییرات هستند و با توجه به اینکه جزو نخبگان جامعه هستند باید به صورت آگاهانه هم تغییرات را رصد و متناسب با تغییرات یک نقشه مناسبی برای پیشرفت فردی و اجتماعی طراحی کنند.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان با فرهنگ یک کشور به صورت مناسبتی برخورد کرد بلکه باید به صورت مستمر فعالیت‌هایی انجام شود که هم فرهنگ کشور را تقویت کند و هم بتوان فرهنگ ایرانی را به دیگر ملل معرفی و صادر کرد، افزود: گفتمان جدید به اشکال جدید نیازمند است و باید زیست مجازی و زیست در فضای حقیقی را لحاظ کرد.

انتهای پیام
captcha