المپیاد قرآنی با محوریت مساجد در دستور کار قرار گیرد
کد خبر: 4120238
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

المپیاد قرآنی با محوریت مساجد در دستور کار قرار گیرد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مساجد فارس با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد، پیشنهاد داد تا برگزاری المپیاد قرآنی با محوریت مساجد از سال آینده در دستور کار قرار گیرد.

دیدار امام جمعه صفاشهر با مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عادل حاجی‌پور، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس امروز، 17 بهمن در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش این استان بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد تأکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود برگزاری المپیاد قرآنی، المپیاد ورزشی، المپیاد رسانه‌ای با محوریت مسجد از سال آینده در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت زینب(س)، آن حضرت را پرچمدار جهاد تبیین در حماسه عاشورا عنوان کرد و خواستار الگوگیری از سیره آن حضرت در عرصه جهاد تبیین شد.

حاجی‌پور همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب بر ضرورت استفاده از فرصت این ماه برای خودسازی تأکید کرد و افزود: امسال بحمد الهی علی‌رغم تبلیغات سوء دشمنان علیه ارزش‌های دینی، شاهد استقبال خوبی از مراسم معنوی اعتکاف به خصوص از سوی جوانان بودیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت‌های گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: در اجرای گام اول انقلاب در حوزه سخت‌افزاری خوب عمل کردیم اما در بحث نرم‌افزاری وضعیت رضایت‌بخش نیست.

امام جمعه صفاشهر به نقش تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید به مقوله تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای شود.

حاجی‌پور با بیان اینکه آرمان اصلی ما ایجاد تمدن نوین اسلامی است که همه باید با تلاش بیش از پیش در این مسیر تلاش کنند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند جهان غرب ضربات سنگینی به فرهنگ جامعه وارد کرده است که باید با جهاد همه جانبه در برابر این هجمه فرهنگی اقدام کرد.

امام جمعه صفاشهر در بخش پایانی سخنان خود بر پیگیری مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در این شهرستان تأکید کرد و گفت: همدلی خوبی در سطح شهرستان وجود دارد و مسئولان به صورت جهادی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha