مشارکت ۴۵۰۰ نفر دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز در رقابت‌های قرآنی
کد خبر: 4120156
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

مشارکت ۴۵۰۰ نفر دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز در رقابت‌های قرآنی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مشارکت ۴ هزار و ۵۰۰ نفری دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند.

محمدحسین انباردار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین انباردار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 17 بهمن در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز در پاسخ به خبرنگار ایکنا از مشارکت 4 هزار و 500 نفری دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته 3 هزار و 800 نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند که امسال شاهد رشد آنان بودیم.

وی با بیان اینکه به لحاظ تعداد شرکت‌کننده در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این مسابقات حائز رتبه سوم هستیم، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز امسال نیز برای هفتمین سال متوالی حائز رتبه نخست جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت داشت که این نشان از علاقه دانشگاهیان این دانشگاه به ساحت مقدس قرآن کریم است.

انباردار همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایکنا در خصوص وضعیت اردوهای جهادی گفت: هم‌اکنون 4 گروه دانشجویی جهادی و یک گروه اساتید جهادی در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که تقریباً هر ماه اردوی جهادی در مناطق محروم برگزار کرده و ضمن ارائه خدمات درمانی، خدمات فرهنگی و آموزشی نیز به مردم ارائه می‌دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی بود که اساس آن بر مبنای فرهنگ بنیان نهاده شده است، گفت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بحث اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها مطرح بود که به همین دلیل طی 44 سال گذشته اقدامات متنوعی در سطح دانشگاه‌ها برای این مبحث انجام شد.

وی از برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی  در این دانشگاه خبر داد و گفت: هم‌اکنون 250 نفر از دانشجویان ما در مسجد آقاباباخان شیراز و سایر مساجد سطح شهر معتکف هستند.

انباردار اجرای اردوهای راهیان نور را از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد و افزود: قریب 10 اتوبوس اردوی راهیان نور دانشجویی را در پایان سال جاری به مناطق عملیاتی جنوب ایران اعزام خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین شرکت گسترده دانشگاهیان در راهپیمایی اربعین حسینی را از جمله رویش‌های فرهنگی  انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در ایام اربعین هم کاروان‌های زیارتی دانشجویی و هم برپایی کمپ‌های درمانی داشتیم.

وی از فعالیت 30 کانون دانشجویی فرهنگی، ادبی، هنری، 40 انجمن علمی، 6 تشکل سیاسی و مذهبی اعم از هیئت‌های مذهبی دانشجویی با سلایق مختلف و... را از دیگر فعالیت‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: امسال کلوپ پرسشگری برای دانشجویان را در سطح دانشکده‌ها راه‌اندازی کردیم.

انتهای پیام
captcha