ماجرای گازگرفتگی معتکفان در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4119780
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

ماجرای گازگرفتگی معتکفان در خراسان‌جنوبی

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته، سه حادثه در سه نقطه استان خراسان‌جنوبی در مراسم اعتکاف رخ داد که طی آن 49 نفر با گاز مونوکسبید کربن مسموم شدند که البته اکنون حال عمومی تمام افراد خوب است.

گازگرفتگیعلیرضا عباسی، معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متأسفانه روز اول اعتکاف در خراسان‌جنوبی با سه حادثه مسمومیت همراه بود.

وی افزود: در حادثه اول، 16 نفر از معتکفان در مسجدی در دیهوک طبس در ساعت 18:28 بر اثر نشت گاز از بخاری، دچار گازگرفتگی با مونوکسید کربن شدند که پنج نفر در محل درمان شده و 11 نفر با سه آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند که اکنون همگی مرخص شده‌اند.

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حادثه دوم که ساعت 12:54 در مسجدی در روستای افین رخ داد، 26 نفر دچار گازگرفتگی شدند که 14 نفر با دو دستگاه آمبولانس راهی بیمارستان شده و اکنون ترخیص شده‌اند؛ مابقی در محل درمان شدند.

عباسی یادآور شد: مورد دیگر در روستای زیر برندود درمیان در ساعت 17:37 رخ داد که طی آن، هفت نفر دچار حادثه شده و سریعا با یک آمبولانس راهی مرکز درمانی شده و اکنون حال همگی خوب است.

انتهای پیام
captcha