اجرای 350 برنامه فرهنگی و اجتماعی در زرقان طی ایام دهه فجر
کد خبر: 4119615
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

اجرای 350 برنامه فرهنگی و اجتماعی در زرقان طی ایام دهه فجر

فرماندار زرقان از اجرای 350 عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی در شهرستان زرقان و بخش‌های تابعه آن طی ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با صبغه شاد و مفرح و به صورت مردمی برگزار می‌شوند.

احسان خازن، فرماندار زرقانبه گزارش ایکنا از فارس، احسان خازن، فرماندار زرقان امروز، 15 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت امام علی(ع) و دهه فجر به تشریح برنامه‌های دهه فجر در این شهرستان پرداخت و گفت: به مناسبت دهه فجر علاوه بر پروژه‌های عمرانی، برنامه‌های فرهنگی و مفرح و شاد، سرکشی از خانواده شهدا توسط دستگاه‌ها در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات متعددی برای اقشار مختلف و دانش‌آموزان، برپایی غرفه‌هایی برای ارائه محصولات مشاغل زودبازده، تقدیر از کارآفرینان برتر از جمله این برنامه‌های این ایام هستند، افزود: به طور کلی بیش از 350 عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی طی ایام دهه فجر در شهرستان زرقان اجرا خواهند شد.

خازن با تصریح اینکه همچنین طی این ایام 35 پروژه با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد تومان یا بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، گفت: افتتاح بزرگترین کشتارگاه جنوب کشور و واحد تخم گذار با اعتبار بالغ بر ٢٠٠ میلیارد تومان از شاخص‌ترین پروژه‌هایی است که در دهه فجر در شهرستان زرقان انجام می‌شود.

فرماندار زرقان تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی با اعتبار ٥٤ میلیارد تومان و افتتاح پردیس سینمایی شهر زرقان نیز از دیگر پروژه‌هاست.

وی همچنین از شروع ساخت مرکز همایش در این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز با ظرفیت ١٢٠٠ نفر یکی از خاص‌ترین و زیباترین مراکز برگزاری همایش‌ها در جنوب کشور است و پیش‌بینی می‌شود ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

خازن، بازسازی خوابگاه شهید چمران و سلف سرویس و زمین چمن مصنوعی، اجرای بزرگترین پیاده روی‌های خانوادگی را از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در شهرستان زرقان اعلام کرد.

فرماندار زرقان در ادامه سخنان خود از تشکیل قرارگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی مراکز مشاوره، ایجاد فضای شادی و نشاط بین مردم با برگزاری پیاده روی خانوادگی و برنامه‌های مفرح فرهنگی و ...بخشی از سیاست گذاریهای این قرارگاه بوده است.

وی همچنین از دنبال کردن ایجاد شهرک صنعتی حلوای سنتی زرقان خبر داد و گفت: در حال حاضر مقدمات این کار با تشکیل تعاونی حلوا پزان آغاز شده و با همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی و استانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط این شهرک راه‌اندازی خواهد شد. راه‌اندازی این شهرک به تنهایی جوابگوی اقتصاد شهرستان زرقان خواهد بود.

خازن در خصوص مباحث مرتبط با آلایندگی و دغدغه مردم و مسئولان در این شهرستان هم گفت: موضوع آلایندگی و ایجاد صنایع در این شهرستان یک شبه به وجود نیامده و مربوط به بیش از نیم قرن است، لذا باید مباحث مرتبط با واحدهای صنعتی فعال در این منطقه را به صورت یک موضوع چند وجهی مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه دغدغه آلایندگی در این شهرستان وجود دارد و در همین راستا کارگروه محیط زیست و توسعه پایدار در این شهرستان شکل گرفته است، گفت: بنابر اعلام سازمان محیط زیست از این پس اجازه شکل گیری هیچ کارخانه‌ای به ویژه کارخانه آلاینده در زرقان داده نخواهد شد و تنها صنایع پاک، مجوز راه‌اندازی می‌گیرند.

خازن همچنین گفت: در بخش کشاورزی مکانیزه نیز احداث ٢٥ واحد گلخانه در دستور کار است و با توجه به وجود دامداری‌های متعدد در این منطقه مجتمع‌های دامداری در این شهرستان شکل خواهد گرفت و بنا داریم به واحدهایی که بخواهند صنایع تبدیلی و کارخانه‌های مرتبط راه‌اندازی کنند، تسهیلات ویژه‌ای ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث نهضت ملی مسکن نیز ٦ هزار خانوار در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد ١٧٠٠ متقاضی واجد شرایط شناخته شده و زمین برای ساخت مسکن آنها پیش بینی شده است. ٧٠ واحد از این تعداد در طرح ملی مسکن در لپویی و مابقی در شهرهای زرقان و رحمت اباد احداث می‌شود.

انتهای پیام
captcha