راه‌اندازی بازار هنر در بافت تاریخی شیراز
کد خبر: 4119614
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

راه‌اندازی بازار هنر در بافت تاریخی شیراز

نشست هم‌اندیشی راه‌اندازی و افتتاح بازار هنر در بافت تاریخی فرهنگی شیراز در محل استانداری فارس برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی راه‌اندازی بازار هنر در بافت تاریخی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 15 بهمن در جلسه هم‌اندیشی راه‌اندازی و افتتاح بازار هنر در بافت تاریخی فرهنگی شیراز گفت: هنرمندان داشته‌های ارزشمند جامعه هستند که با تلاش و ذوق و خلاقیت خود آنچه در ذهن و دل دارند و از ادوار تاریخی به دست آن‌ها رسیده ‌است را در قالب دست ساخته‌ها به ظهور می‌رسانند.

وی افزود: باید دقت کنیم که هنرمندان نه فروشنده یا بازاریاب و صادر کننده هستند و نه با علم بازاریابی و تبلیغات آشنا هستند بنابراین نقطه قوت بازار هنر باید این باشد که با ایجاد چند مجموعه فعال در محل، تولیدات هنرمندان به فروش برسد.

فرخ‌زاده تأکید کرد: در دنیای امروز اگر فروش تضمینی، پیش فروش و سفارش‌گیری را به عنوان یک راهبرد اصلی مورد توجه قرار دهیم بسیاری از مسائل حل می‌شود.

قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری با پیشنهاد داشتن هیئت امنا برای بازار هنر موافقت کرد و گفت: این موضوع برای سیاست‌گذاری‌های مورد نیاز اثرگذار است.

وی همچنین تأکید کرد: سهم صنایع دستی و فرش دستباف در سبد خانوار بسیار کم است و سبدهای معیشتی محدود شده چرا که اولویت به سمت دیگری می‌رود، بنابراین الگوی موثری نداشته‌ایم که اثر هنری مهم باشد لذا باید این پارادایم را تغییر دهیم و این دانش در حال حاضر وجود ندارد.

 فرخ‌زاده یادآور شد: در این بازارچه باید حتما اساتید به‌نام و مطرح حضور یابند و فضا به صورت رایگان دراختیار آن‌ها قرار گیرد تا بتوانند به تربیت شاگردان بپردازند و از ایجاد گسست بین نسل جوان و هنرهای سنتی و فاخر جلوگیری کنند.

 توجه به ارائه تسهیلات به فعالان در بازار هنر، فعالیت انجمن‌های مختلف در پیشبرد اهداف بازارچه و کمک گرفتن و همراهی با تورگردانان برای حضور گردشگران در این بازارچه از دیگر نکاتی بود که فرخ‌زاده به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha