مدیران استان‌ها نشست‌های تخصصی با جامعه شاهد و ایثارگر برگزار کنند
کد خبر: 4119295
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
قاضی‌زاده هاشمی:

مدیران استان‌ها نشست‌های تخصصی با جامعه شاهد و ایثارگر برگزار کنند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مسئولان استان خواست نشست‌های تخصصی و بخشی با جامعه شاهد و ایثارگری داشته باشند تا بیان مشکلات و رسیدگی به آنها حاصل شود.

نشست قاضی‌زاده هاشمی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عصر امروز ۱۳ بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی با نخبگان، کارآفرینان، تشکل‌ها و اعضای هیئت اندیشه‌ورز شاهد و ایثارگر استان خراسان جنوبی اظهار کرد: این نوع جلسات را در همه استان‌ها با سرآمدان، نخبگان و نمایندگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار می‌کنیم و هدف از برگزاری این است که فضای جامعه ایثارگری هر استان را از زبان نخبگان، برجستگان، افراد توانمند و مرجع جویا شویم.

وی گفت: جمع فضا و نظرات را دریافت می‌کنیم تا ببینیم به لحاظ گفتمانی و فرهنگی چقدر فضای ایثار و شهادت در جریان است و هم مباحث تکریمی، معیشتی و منزلتی هر استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: جامعه ایثارگران، صدیق‌ترین و بهترین مشاوران نه تنها برای بنیاد شهید بلکه برای دستگاه‌ها هستند چرا که این افراد دلدادگان به نظام و انقلاب هستند و در عمل این موضوع را ثابت کردند.

به گفته وی؛ ایثارگران افرادی هستند که هزینه عملی پرداخت کردند؛ بنابراین دلداده بوده و دل آنان مسئولان هم بیشتر برای نظام می‌سوزد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: جامعه ایثارگری از اقشار مختلف جامعه هستند به‌ویژه نخبگان و کارآفرینان به عنوان مشاوران صدیق اثرگذار هستند چرا که کارآفرینان در کف بازار، سیاست‌های من و شما و مرکز بر روی آنان اثر می‌گذارد همچنین چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی که زیر پوست جامعه در حال رفت و آمد هستند و آثار سوء را می‌بینند و به ما متذکر می‌شوند.

وی از مسئولان استان خواست نشست‌های تخصصی و بخشی با جامعه شاهد و ایثارگری داشته باشند تا بیان مشکلات و رسیدگی به آنها حاصل شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با طرح این سؤال که آیا مفهوم ایثار و ایثارگری مربوط به گذشته است یا ایثار و ایثارگری ادامه دارد و فقط عرصه آن تغییر یافته، تصریح کرد: در این خصوص از زاویه گفتگوی مدیران و نمایندگان مجلس نمی‌خواهم صحبت کنم بلکه به عنوان خادم با برادران همسنگر خودم گفت و گو می‌کنم.

وی تصریح کرد: ایثار و ایثارگری ادامه دارد و فقط جبهه آن تغییر کرده، خدمت شما افسران جنگ کنونی عرض می‌کنم که ماموریت‌هایتان جدی است و جنگ در حوزه اقتصادی و علم و فناوری به‌ویژه در عرصه فرهنگی ادامه دارد همان گونه که ایثاگران ما روزی در عرصه دفاع مقدس بودند، الان هم باید ایثارگران در میدان نبرد باشند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: نخبگان، فرهیختگان، کارآفرینان و فرهنگیان باید امروز هم در صحنه باشند، میدان‌داری کنند و به کمک نظام بیایند چراکه حضور در عرصه امروز جدی‌تر از قبل است اینکه چه کسی باید مردم را به صحنه بیاورد و فاصله بین مردم و دستگاه‌های اجرایی را پر کند، کسی بهتر از ایثارگران نیست.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: امروز دولت برای اینکه بتواند به وظایف خود عمل کند و به قدرت سیاسی ممکن خود برسد به قدرت اقتصادی نیاز دارد، این موضوع هم نیازمند تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی است اما نه مجوزهای دستگاه‌های اجرایی و نه پرداخت تسهیلات، کار را به جایی نمی‌برد بلکه کننده کار است که ما را به رشد اقتصادی می‌رساند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: وظیفه خدمت به ایثارگران را داریم اما نباید کاری که ممکن و اجرایی نیست را تصویب کنیم، به نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز می‌گویم که سلام ما را به مجلس برسانید و بگویید جامعه ایثارگران نیز از این توجهات بلاوجه خسته شده‌اند که بیشتر باعث از بین رفتن آبروی ایثارگران تا یک اتفاق واقعی می‌شود.

همچنین استاندار خراسان جنوبی و معاون رئیس جمهور از کارگاه تولیدی پوشاک همسر شهید تقی زاده در بیرجند بازدید کردند. این بازدید با حضور معاون سیاسی استاندار و جمعی از مدیران صورت گرفت.

هدف از این بازدید، اطلاع از روند فعالیت این کارگاه و آشنایی با مسایل و مشکلات کارآفرینان ایثارگر استان بود. شهید رضا تقی زاده متولد ۱۳۴۳ روستای احمدآباد واشان از توابع درمیان است که در مردادماه سال  ۱۳۶۷ و در عملیات مرصاد به شهادت رسیده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، حضور در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با جامعه هدف و نیز حضور در مراسم غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا و یادواره شهدای انقلاب از جمله برنامه‌های قاضی زاده هاشمی در این سفر است.

انتهای پیام
captcha