نهضت مجاهدت‌ها در جمهوری اسلامی ایران، ادامه دار است
کد خبر: 4119284
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

نهضت مجاهدت‌ها در جمهوری اسلامی ایران، ادامه دار است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نهضت مجاهدت‌ ها در نظام اسلامی همچنان ادامه دارد و قلب‌ های زیادی به عشق شهادت می‌تپند.

حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عصر امروز ۱۳ بهمن ماه در مراسم مهمانی لاله‌ها که در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند برگزار شد ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب و تقارن آن با ۱۳ رجب و میلاد امیرمومنان(ع) اظهار کرد: هر سال دهه فجر را با ادای احترام به محضر امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و همه شهدایی که در مسیر انقلاب فداکاری کردند، آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله پس از بعثت پیامبر اسلام مجاهدان زیادی از اصفیا و اولیای الهی بودند تلاش کردند اما امام خمینی(ره) بعد از معصومین (ع)، توانست زیر پرچم اسلام و اهل بیت(ع) یک جامعه مدنی و حکومت دینی و الهی ایجاد کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اخلاص، شجاعت و نحوه ارتباط و تعامل امام خمینی(ره) با اقشار مختلف مردم، گفت: هنر امام راحل این بود که توده‌های مختلف مردم را به میدان و صحنه آورد و با وحدت کلمه حول کلمه «الله»، « لا اله الا الله» و نفی هرگونه استبداد و تسلیم در مقابل غیر خدا، مردم را جمع و تبدیل به ید واحده کرد.

به گفته وی؛ مردم با دست خالی در مقابل رژیم زورمند تا دندان مسلح که از  پشتیبانی قدرت‌های جهانی شرق و غرب برخوردار بود، ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

وی یادآور شد: ما تا ابد اگر از امام راحل سپاسگزاری کنیم کم است چون جامعه‌ای را به ما هدیه کرد که ما تازه مفهوم زندگی کردن در لوای اهل بیت(ع) را می‌توانیم درک کنیم که این نعمت بزرگی است.

قاضی زاده هاشمی افزود: سال‌ها بعد از امام راحل شاهد توطئه‌ ها و فتنه‌های فراوانی از سوی دشمنان بودیم اما ملت ایران در هر دوره به میدان آمدند و با قلبی آغشته از حب امام (ره) این فتنه‌ها را با هر رنگ و بویی سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را به شکست می‌کشانند و  امروز می بینیم حتی جوانانی که امام را از نزدیک ندیده و کلام امام را نشنیده اند و فجایع قبل از انقلاب را درک نکرده اند، امروز در مسیر امام فداکاری می کنند و  آماده ایثار و دفاع از انقلاب هستند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: علت دیدار ما با شهدا در دهه فجر، هم‌پیمانی با شهداست که ندای امام را شنیدید و در دوران انقلاب و دفاع مقدس جانفشانی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست متجاوزان خارجی بیافتد.

قاضی زاده ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی در مسیر پیروزی انقلاب علیه استبداد و نیز شهدای ترور در مقابل جبهه انحراف و التقاط که سران اصلی انقلاب که روحانیت مبارز بودند را خانه نشین کردند ایستادند.

به گفته وی؛ اجرای برنامه‌ها و مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی به دشمن پیام می‌دهد که ما مأیوس، پشیمان و خسته نشده‌ایم و قلب‌های زیادی به عشق شهادت می‌تپد زیرا سعادت ابدی و کمال انسانیت در رسیدن به شهادت است و اینک بیشتر از گذشته آماده‌ایم.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی چند ۱۰ کشور علیه ما جمع شدند و سلاح و نیروی انسانی دادند، خاطرنشان کرد: ما در جریان جنگ از ۱۳ کشور جهان اسیر داشتیم و یعنی ۱۳ کشور برای صدام سرباز و رزمنده اعزام می‌کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بیش از ۳۸ کشور جهان از صدام حمایت اطلاعاتی و تجهیزاتی می‌کردند اما در نهایت با ایثارگران جوانان کشور پیروزی از آن ما شد.

قاضی زاده با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ ۲۵۰۰ ساله خودمان در یک جنگ به پیروزی رسیدم و نگذاشتیم که وجبی از خاک وطن جدا شود، اضافه کرد: جوانان ما جان خود را فدا کردند اما نگذاشتند این کشور به دست دشمن خارجی برسد.

وی تصریح کرد: پاسداشت امام راحل به معنای بیعت هرساله با بنیانگذار انقلاب است که بگوییم ما از این مکتب و انقلاب حفاظت می‌کنیم و جوانان ما این را به خوبی اثبات کرده‌اند.

قاضی زاده هاشمی تصريح کرد: معامله درست را در این عالم با زیرکی شهدا انجام دادند و دنیای فانی زودگذ را با یک سعادت ابدی معادله کردند.

به گفته وی؛ امام راحل(ره) شهادت را مرگ تاجرانه دانستند و شهدا موفق‌ترین تجار عالم هستند و حیات دنیوی را با ثروت عظیم ابدی عوض کردند.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در مسیر شهدا به درستی و با قدرت قدم برداریم و عارف به حق شهدا  و ایثارگران باشیم.

انتهای پیام
captcha