برگزاری مراسم تجلیل از حافظان قرآن در قزوین
کد خبر: 4119234
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

برگزاری مراسم تجلیل از حافظان قرآن در قزوین

مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و جشن خانواده بزرگ ایرانی به همت مهد قرآن کریم و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

تجلیل از حافظان قرآنبه گزارش ایکنا از قزوین، جشن خانواده بزرگ ایرانی و اولین مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم همراه با هجدهمین برنامه تجلیل از حافظان یک تا ۱۰ جزء با عنوان حافظان قرآن، رهپویان ولایت امروز پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم با همکاری مهد قرآن کریم استان قزوین، شهرداری و شورای‌اسلامی شهر قزوین و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شده است.

در این مراسم فاطمه محمد‌بیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: قرآن کریم نسخه وحی‌ برای زندگی بشریت است.

وی بیانن کرد: ایران اسلامی بر مبنای قرآن، ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت کشانده و خواهد کشاند. امام خمینی(ره) هم با اقتدار مرگ بر آمریکا را از قرآن استخراج کردند و بر مبنای قرآن نظام‌ اسلامی را برپا نمودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرآن و وحی نظام مردم سالاری دینی را سمت و سو و جهت بخشید. قاعده ولایت فقیه، نظام مبتنی بر ولایت فقیه الگوی حکومتی برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم‌ است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل احیاگر روز مادر بودند گفت: رهبر کبیر انقلاب میلاد حضرت زهرای مرضیه(س) را روز مادر نامید تا بر اساس سوره کوثر و سیره رسول اکرم(ص) الگویی کامل برای زنان و آحاد مردم جامعه ارائه دهد. این جامعیت قرآن نشان می‌دهد هر کس در این دنیا از این کتاب وحی برخوردار شد و خود را سیراب کرد قادر است دنیا را هم سیراب کند.

تقدیر از ۱۸۶ فعال قرآنی

حسین برجی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این برنامه ضمن تبریک دهه فجر و میلاد مسعود قرآن ناطق امام علی(ع) گفت: در مجموعه شهرداری تمام قد خادم فعالین حوزه قرآنی هستیم و توفیق داریم برای اولین‌بار از ۱۸۶ حافظ قرآن کریم قزوینی تقدیر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح تجلیل از حافظان قرآنی شهر قزوین بر مبنای بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن از سال ۱۳۹۲ با مصوبه شورای اسلامی و مدیریت شهری کلید خورد.

برجی افزود: تا امروز قریب به یازده هزار و ۵۵۵ نفر حافظ با حفظ مجموع ۱۶ هزار و ۸۸۴ جزء مورد تقدیر و پاسداشت قرار گرفته‌اند که در طول این سال‌ها همکاری مهد قرآن کریم استان قزوین و شورای عالی قرآن استان قابل تقدیر است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: در پایش آماری این چند سال ۸۵ درصد از تقدیر شوندگان و حافظان قرآن را بانوان ۱۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دادند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۶۵ حافظ کل قرآن کریم در گروه سنی کودک و نوجوان و ۱۹۰ حافظ بزرگسال در آزمون شرکت کرده و به‌عنوان حافظ ۳۰ جزء پذیرفته شدند و تا به امروز بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون تومان برای تقدیر از این حافظان هزینه شده است.

برجی در پایان خاطرنشان کرد: مفتخریم اعلام کنیم که بر اساس لایحه طرح شده در صحن شورای اسلامی شهر قزوین، لایحه سال ۱۳۹۲ به‌روزرسانی شده و کیفیت و هزینه‌ها صددرصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha