دهه فجر فرصتی برای تقویت گفتمان انقلاب در مساجد است
کد خبر: 4119231
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

دهه فجر فرصتی برای تقویت گفتمان انقلاب در مساجد است

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال 20 عنوان ویژه‌برنامه با محوریت مساجد گیلان اجرا می‌شود، گفت: باید گفتمان انقلاب اسلامی تقویت شود و ایام فجر فرصت خوبی برای این امر با محوریت مساجد است.

حجت الاسلام رضا حاجتی سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام رضا حاجتی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز، 13 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، با تبریک فرا رسیدن طلیعه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: برنامه‌های دهه فجر امسال با رویکرد گفتمان‌سازی انقلاب و با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر روایت وقایع انقلاب در مساجد برای نسل جدید که مورد هجمه دشمنان هستند، افزود: باید گفتمان انقلاب اسلامی تقویت شود و ایام فجر فرصت خوبی برای این امر با محوریت مساجد است.

حاجتی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال 20 عنوان ویژه‌برنامه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اجرا می‌شود، گفت: آذين‌بندی مساجد، ارائه خدمات در مساجد مثل ويزيت رايگان و اعزام گروه‌های فعال اجتماعی به محلات و اجرای برنامه با محوريت مساجد و برپایی ميز خدمت با حضور مسئولين استانی در مصلی نماز جمعه از جمله این برنامه‌هاست.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از برگزاری مراسم «10 شب 10 مسجد» در کانون‌های فرهنگی هنری منتخب شهرستان رشت خبرداد و بیان کرد: شب‌های خاطره و  روايتگری با حضور راویان انقلاب در مساجد اجرا می‌شود، همچنین انقلابيون محله در مسجد تجلیل و تکریم می‌شوند.

وی برگزاری جلسات تبيينی گفتمان انقلاب اسلامی در مساجد منتخب را از برنامه‌های شاخص کمیته مساجد گیلان در ایام الله دهه فجر برشمرد و تصریح کرد: سرودهای انقلابی از مأذنه‌های مساجد قبل از اذان مغرب پخش می‌شود.

حاجتی اكران فيلم‌های جشنواره عمار در مساجد، اجرای سرودهای خيابانی در جوار مساجد، اجرای تئاتر مسجدی با موضوع انقلاب اسلامی، برپايی نمايشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنين استعمارگری‌های تمدن ليبرال دموكراسی به رهبری آمريكا و کارناوال شادی از مساجد را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی ديدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقه ساخت مترسک و پلاكارد توسط بچه‌های مسجد و استفاده از آن در راهپيمايی 22 بهمن، برگزاری المپياد ورزشی مساجد با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، تجلیل از قاریان و خادمان قرآن کریم، نورافشانی مساجد در شب 22 بهمن از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون‌های مساجد در استان برشمرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از برگزاری رويداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبر داد و گفت: فراخوان این رویداد همزمان با آغاز دهه فجر در سطح استان انجام شد.

حاجتی با اشاره به برپایی محفل انس با قرآن همزمان با دهه فجر در مساجد سراسر استان اعلام کرد: در رشت نیز محفل انس با روز دوشنبه، 17 بهمن‌ماه در مسجد امام جعفر صادق(ع) خیابان فلسطین با حضور قاری بین‌المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha