اجازه ندهیم آرمان‌گرایی خام و واقع‌گرایی واداده به ارزش‌های انقلاب آسیب وارد کند
کد خبر: 4118890
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
قالیباف در حرم امام(ره):

اجازه ندهیم آرمان‌گرایی خام و واقع‌گرایی واداده به ارزش‌های انقلاب آسیب وارد کند

رئيس مجلس در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن در حرم امام(ره)، با بیان اینکه نباید اجازه دهیم آرمان‌گرایی خام و واقع‌گرایی واداده به ارزش‌ها و اهداف انقلاب آسیب وارد کند، تأکید کرد: انقلاب اسلامی توانست ایران ما را قوی‌تر و عزیزتر کند.

محمدباقر قالیباف
به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز، چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه، در ویژه‌ مراسم آغاز چهل‌و‌چهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی که در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: این روز عزیز برای همیشه به عنوان لحظه شیرین در تاریخ ایران اسلامی باقی خواهد ماند. امام راحل جز برای خدا کلامی نگفتند و جز در راه خدا گامی برنداشتند. ایشان در عصری که مادی‌گرایی و کمونیسم و امپریالیسم تمام جهان را فراگرفته بود با اتکا به مردم و با اراده و باور مستحکم خود قیامشان را شروع کردند و توانستند این ملت را از چنگ استبداد رها سازند.
 
‌وی با بیان اینکه شهدا جان خود را تقدیم ملت کردند تا در امنیت به مسیر خود ادامه دهیم، افزود: امام راحل توانستند روح وحدت را در همه جوامع اسلامی بدمند و قدرت‌های استکباری را به چالش بکشند. دهه فجر جشن پیروزی ملت است و باید همه ما شاد باشیم و به چنین روزی افتخار کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استقلال، آزادی و عدالت اهداف انقلاب اسلامی هستند و برای آن هزینه داده‌ایم و به سمت آن در حال حرکت هستیم. انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و بدون حضور مردم، اسلامی نیست. مردم اساس این انقلاب هستند و احکام دینی را در جامعه دنبال و پیاده می‌کنند.
 
قالیباف با بیان اینکه مردمی بودن انقلاب از شاخص‌های انقلاب اسلامی است، گفت: قدرت امروز ما در برابر دشمنان تنها بر ابزار نظامی و موشک‌های قدرتمند تکیه ندارد بدون شک اینها بخشی از قدرت ما هستند و مایه افتخار ما ولی بدانید انقلاب اسلامی در قلب یکایک مردم قرار دارد و در‌ این صورت است که با قدرت پیش خواهد رفت و این را باید مسئولان بدانند.
 
وی بیان کرد: امروز مردم انتظار دارند همه اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم یعنی همانطورکه به حوزه استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی توجه داریم باید به‌ مسائل اقتصادی و اجتماعی مردم هم توجه کرد. نباید اجازه داد اهداف انقلاب به صورت نامتوازن و کاریکاتوری پیش برود‌. مردم می‌بینند و اگر اهداف تحقق پیدا نکند از ما مطالبه خواهند کرد و معترض می‌شوند.
 
وی افزود: خدا را شاکریم که مقام معظم رهبری پرچم را به دست گرفته‌اند و در مسیر آرمان‌های امام راحل پیش می‌روند و همانطور که ایشان گفتند این انقلاب بی‌نام خمینی شناخته شده نیست. امام راحل فرمودند هرگاه دیدید دشمن فشار را بر شما بیشتر کرد بدانید در مسیر درست حرکت می‌کنید و هرگاه از شما تعریف کرد بدانید در مسیر درست قرار ندارید و این شاخص به ما می‌گوید داریم به درستی حرکت می‌کنیم هرچند ضعف‌هایی وجود دارد.
 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه هرگاه بر مردم تکیه کرده‌ایم توان حل مشکلات را داشته‌ایم، گفت: مهم این است که از ریل انقلاب خارج نشویم و اگر متوقف شویم یعنی اینکه منفعل شده‌ایم و انفعال ضعف بزرگی است. شاخص‌هایی که حضرت امام(ره) فرمودند را باید به درستی پیش ببریم و ایشان چون بر سنت‌های الهی تأکید داشتند در مسیر حق گام برداشتند و توانستند رژیم طاغوت را فرو بپاشند. هم‌چنین امام راحل در دفاع از مظلومان و مستضعفان اصرار داشتند و در این مسیر گام برمی‌داشتند به عبارتی ایشان محرومان را صاحبان اصلی این انقلاب می‌دانستند.
 
قالیباف بیان کرد: ما باید همیشه دشمن را تحت نظر داشته باشیم و دشمن را بشناسیم و از طرح‌های دشمن آگاه باشیم و در کنار آن باید اشکالات و ضعف‌هایمان را شناسایی و آسیب‌شناسی کنیم. علاوه بر شناسایی ضعف‌ها مکلف هستیم نقاط قوت را هم شناسایی کنیم یعنی وقتی از توازن حرف می‌زنیم باید نقاط قوت را در کنار نقاط ضعف بررسی کرد. از سوی دیگر نباید نقاط ضعف را توجیه کنیم و باید قدرت حل مسائل را داشته باشیم. دشمن در تلاش است بر بسترهای نقاط ضعف به ما آسیب بزند، همانطور که در فتنه‌های اخیر درصدد سوار شدن بر ضعف‌هایمان بود.
 
وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم آرمان‌گرایی خام و واقع‌گرایی واداده به ارزش‌ها و اهداف انقلاب آسیب وارد کند، تأکید کرد: انقلاب اسلامی توانست ایران ما را قوی‌تر و عزیزتر کند. انقلاب اسلامی هویت ایرانی را در دوران معاصر از هر زمانی قوی‌تر و اثرگذارتر کرد. باید توجه کنیم ایران‌دوست‌ترین افراد امروز انقلابی‌ترین افراد هستند. این مردم و بسیجیان و جانبازان برای دفاع از این سرزمین چه شهدا و چه نقض عضوهایی را تقدیم کشور نکردند. هرکسی دلش برای ایران می‌سوزد‌ و می‌تپد در خط انقلاب است.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه آنهایی که زمانی از ناسیونالیسم حرف می‌زدند انقلاب اسلامی درسی به آنها داد که یادشان نمی‌رود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر برای انقلاب اسلامی پای صندوق‌های رأی نمی‌آیید به خاطر ایران پای صندوق‌های رأی بیایید. باید جذب حداکثری در دستور کار قرار داشته باشد و بدانیم دوقطبی‌سازی در دستورکار دشمن است لذا باید به صورت صریح و روشن از ایران عزیز دفاع کنیم.
انتهای پیام
captcha