شیراز؛ میزبان بخش «تجسم هنر» جشنواره هنرهای تجسمی فجر
کد خبر: 4118717
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

شیراز؛ میزبان بخش «تجسم هنر» جشنواره هنرهای تجسمی فجر

بخش «تجسم هنر» جشنواره هنرهای تجسمی فجر به میزبانی شیراز برگزار می‌شود که افتتاحیه این جشنواره فردا، 12 بهمن در تالار حافظ برگزار خواهد شد.

جشنواره هنرهای تجسمی فجربه گزارش ایکنا از فارس، محمدجواد زارع مهذبیه، مدیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان فارس امروز، 11 بهمن در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره خبر داد و گفت: این مراسم در چهارشنبه، 12 بهمن ساعت 12 در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه 20 اثر برگزیده از 12 هنرمند استان فارس در آیین افتتاحیه و به گونه نمایشگاهی ارائه خواهند شد، افزود: مجموعاً 130 اثر در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی به دبیرخانه ارسال و تعدادی که انتخاب شده‌‌اند در قالب «تجسم هنر» استان فارس به نمایش گذاشته شده و تجلیل خواهند شد.

زارع مهذبیه با تصریح اینکه فارس در جشنواره هنرهای تجسمی فجر، میزبان بخش «تجسم هنر» است، افزود: این یکی از گام‌های مؤثری است که به طور جدی در جشنواره برداشته شده و هدف آن تمرکز‌زدایی است تا هنرمندان در شهرهای مختلف نیز بهتر دیده شوند.

 وی یادآور شد: در بخش «تجسم هنر» این جشنواره، گام بسیار جدی برداشته شده است و در آینده می‌توانیم استعداد‌های موجود در استان‌ها را در فعالیت‌های هنری کشور مشاهده کنیم.

زارع مهذبیه بیان کرد: آثار هنرمندان استان فارس، ویژه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از 12 تا 30 بهمن‌ماه جاری در تالارحافظ به نمایش گذاشته خواهند شد که شامل تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی گرافیک (پوستر)، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و نگارگری است.

 مدیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان فارس با بیان اینکه بخش «تجسم هنر فارس» در رشته کارتون میزبان آثار هنرمندانی چون، احمدرضا سهرابی و محمدحسین اکبری است، ادامه داد: در گرایش «نقاشی» آمنه محسنی و معصومه زارع شیبانی، «نگارگری» صولت‌الله باصری، «پوستر» محسن گل‌آرایش و امیرحسین عبادیان، «تصویرسازی» مهرنوش دشتی‌زاده، «عکس» علیرضا عباسی، «خوشنویس» مجید رستگار، محمد اوجی‌نژاد و محسن زرکش، تولیدات هنری خود را در نمایشگاه ارائه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha