تعهد به دین در ظاهر و باطن فرد تجلی پیدا می‌کند
کد خبر: 4118666
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

تعهد به دین در ظاهر و باطن فرد تجلی پیدا می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه مصادیق تعهد به دین در ظاهر و باطن فرد تجلی پیدا می‌کند، گفت: نیکی به پدر و مادر، تعهد به مردم و کشور از مصادیق ظاهری و باطنی تعهد به دین است.

جشن تکلیف دانش‌آموزان کردستانی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در جشن تکلیف دانش‌آموزان که امروز، 11 بهمن‌ماه در مسجد جامع سنندج برگزار شد، به دو نکته در باب تکلیف و توقع از مکلفان اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها تکلیف را صرفاً در پرداختن به نماز تعریف می‌کنند در حالی که شخص مکلف باید دیگر فروع دین را نیز رعایت کند.

وی محافظت از گوش و زبان را از مهم‌ترین وظایف شخص مکلف دانست و خطاب به دانش آموزان افزود: از این پس باید از آنچه می‌گویید و آنچه می‌شنوید، مراقبت کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان به عمده توقعات از شخص مکلف پرداخت و یکی از آن‌ها را خوب درس خواندن دانش‌آموزان بیان کرد و افزود: خدمت بهتر به جامعه و سرافرازی مملکت در گرو انجام مطلوب درس‌ها و علم‌آموزی صحیح است و این مهم از لوازم تکلیف‌مداری است.

پور‌ذهبی تعهد به دین را از دیگر توقعات از شخص مکلف دانست و گفت: مصادیق تعهد به دین در ظاهر و باطن فرد تجلی پیدا می‌کند و نیکی به پدر و مادر، تعهد به مردم و تعهد به کشور از مصادیق ظاهری و باطنی تعهد به دین است.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این مراسم به بیان سخنانی در رابطه با تکلیف‌مداری پرداخت و خطاب به دانش‌آموزان تأکید کرد: مصادیق بندگی را در وجود پیامبر اکرم(ص) و در آیات قرآن کریم جستجو کنید.

وی با اشاره به آیات قرآن، پیامبر گرامی اسلام(ص) را بهترین الگوی دانش‌آموزان برای عمل به فرائض دانست و گفت: اطاعت پیامبر نور و رحمت از خدای متعال، آیینه زیبایی از بندگی در مقابل معبود است.

امام جمعه سنندج انجام واجبات و ترک محرمات را دو کلید واژه اساسی برای شخص مکلف برشمرد و یادآور شد: انجام واجبات انسان را به خدا نزدیک می‌کند و ترک محرمات سبب عاقبت به خیر بودن او می‌شود.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله مداحی و دف‌نوازی، سرود قرآنی و سوگند تکلیف؛ نماز ظهر به امامت ماموستا رستمی اقامه شد.

انتهای پیام
captcha