رسانه‌ها از «انفعال» خارج شوند
کد خبر: 4118665
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

رسانه‌ها از «انفعال» خارج شوند

رئیس بسیج رسانه فارس با اشاره به حوادث اخیر گفت: این حوادث نشان داد که رسانه به عنوان زبان واقعی مردم وظیفه خود را به نحو احسن انجام نداده است، لذا باید از لاک انفعال خارج شویم و در صف مطالبه‌گری قرار بگیریم.

هادی رضایی، رئیس بسیج رسانه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، هادی رضایی، رئیس بسیج رسانه فارس، امروز، 11 بهمن در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» استان با بیان اینکه این همایش از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز به‌کار کرد، گفت: امسال اصحاب رسانه استقبال بسیار بیشتری نسبت به سال گذشته از این جشنواره داشتند.

وی با تصریح اینکه این جشنواره با داوری اساتید دانشگاهی برگزار شد، گفت: کیفیت آثار و اهمیت جشنواره در میان اصحاب رسانه استان فارس مشهود بود.

رضایی در ادامه سخنان خود به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: آنچه طی ماه‌های اخیر رخ داد، نشانگر آن است که رسانه به عنوان زبان واقعی مردم و رکن چهارم دموکراسی وظیفه خود را به نحو احسن انجام نداده است و این قضیه به خوبی در حوادث اخیر مشهود بود.

وی خواستار آسیب‌شناسی این مسئله شد و افزود: ما نتوانستیم ارتباط خود را بین مردم و مسئولان به عنوان یک شاهراه اساسی برای حفظ اعتماد مردم نگه داریم و اگر امروز مشاهده می‌کنیم برخی از مردم به رسانه‌های داخلی توجهی نمی‌کنند بخش اعظمی از آن به رسالتی بازمی‌گردد که وظیفه ما بود انجام دهیم اما انجام ندادیم و بیش از اینکه نقش یک خبرنگار به معنای واقعی کلمه ایفا کنیم به معنای واقعی کلمه یک روابط عمومی برای مسئولانی بودیم که نتیجه عملکرد و نگاه آن‌ها امروز مورد نقد جامعه‌ای است که دیگر ما زبان آن‌ها نیستیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس اظهار کرد: اگر ایران سربلند می‌خواهیم و می‌خواهیم که به قدمت چند هزار ساله خود بنازیم و پرچم این کشور را بالا نگه داریم، باید از لاک انفعال خارج شویم و در صف مطالبه‌گری مطالبات مردم قرار بگیریم.

وی بیان کرد: حوادث اخیر نشان داد که بخش اعظمی از مردم از ما و نگاه ما عبور کرده‌اند و این به معنای آن نیست که از نگاه ما فاصله گرفتند و به نگاه دشمن نزدیک شدند. امروز قدرت تشخیص و تفهیم مردم ورای آن چیزی است که قرار است با عملیات مثبت یا منفی تحت تأثیر قرار گیرد.

رضایی ادامه داد: باید به رسالت اصلی خبرنگاری بازگردیم و یک بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری بیعت کنیم چرا که امروز مردم جمهوری اسلامی را با نظام مرده پهلوی مقایسه نمی‌کنند بلکه آن را با آرمان‌ها و اندیشه‌هایی که روز اول شعار دادند، مقایسه می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس تأکید کرد: امروز در حوزه پیشرفت و عمرانی آبادی مردم نظام جمهوری اسلامی را با نظام مرده پهلوی مقایسه نمی‌کنند بلکه با برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس مقایسه می‌کنند لذا باید پاسخگوی سؤالات بی‌پاسخ چهل و چند ساله مردم باشیم و این به معنای آن نیست که در نظام جمهوری اسلامی خدمتی و اعتلایی در جهت بلند نگاه داشتن نام ایران اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه کرد: آنچه اتفاق افتاده است در پرتو خون هزاران شهیدی است که امنیت را ایجاد کردند تا ما سرمان را در این امنیت بلند بگیریم لذا باید با صدای بلند از زبان رسانه مطالبات مردم را بیان کنیم تا آن اعتماد از دست رفته‌ای که امروز دشمن تمام سرمایه‌گذاری خود را روی آن گذاشته است، به حول و قوه الهی با مجاهدت رسانه‌ها و بدون تکلف و بدون تعارف با هر مسئولی در هر لباس و جایگاهی به بدنه این نظام برگردد.

انتهای پیام
captcha