کتابخانه‌های مساجد البرز پالایش می‌شوند
کد خبر: 4118640
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز:

کتابخانه‌های مساجد البرز پالایش می‌شوند

حجت‌الاسلام کاظم شکری گفت: در راستای به‌روزرسانی کتب و ترویج فرهنگ مطالعه بین نسل جوان مسجدی طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد البرز اجرا می‌شود.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد استان خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح خارج کردن کتب فرسوده و بلااستفاده از کتابخانه‌های مساجد و جایگزین‌ کردن کتاب‌های جدید و مورد نیاز مخاطبان است.

وی با بیان اینکه این طرح کشوری است و با اجرای آن مناسب‌سازی کتب موجود در کتابخانه‌های مساجد در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با اجرای این طرح در مجموع ۷۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور اهدا می‌شود و کتاب‌هایی که از استان البرز اهدا می‌شود بیشتر با موضوعات دفاع مقدس و کتب دینی هستند.

شکری با بیان اینکه کانون مساجد از پایگاه‌های ترویج مطالعه در جامعه هستند و رونق کتابخوانی در مساجد نیازمند توسعه فرهنگی در این بخش و توجه به کتاب و کتابخوانی است، گفت: بچه‌های مسجد در سال‌های اخیر با رونق کتابخوانی تحولات عمیقی را در جامعه ایجاد کرده و افراد زیادی را به این سمت سوق داده‌اند که باید همه ما نسبت به فرهنگ مطالعه و همچنین تجهیز کتابخانه‌های مساجد به کتب مفید و خوب دقت کنیم.

این مسئول در پایان یادآور شد: کتاب و کتابخوانی می‌تواند عاملی برای حل همه مشکلات اجتماعی جامعه باشد و با توجه به اینکه اسلام از مسجد بهعنوان محلی برای پاسخگویی به همه نیازهای مردم یاد کرده است، لذا می‌توان در کنار خواندن نماز و عبادت برای فرهنگ‌سازی در بخش مطالعه کتب مفید هم اثرگذار بود.

انتهای پیام
captcha