نشست مسجد جامع الازهر در واکنش به قرآن‌سوزی
کد خبر: 4118605
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
امروز برگزار می‌شود؛

نشست مسجد جامع الازهر در واکنش به قرآن‌سوزی

نشست «قداست قرآن در دل‌های مسلمانان» در واکنش به توهین به قرآن و مقدسات اسلامی امروز، 11 بهمن در مسجد جامع الازهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، این نشست از سلسله نشست‌های هفتگی مسجد جامع الازهر است که برای پاسخگویی به شبهات و پرسش‌های شرکت‌کنندگان درباره قرآن و با هدف رد تمامی اشکال نژادپرستی و گفتمان‌های تنفرآمیز و اقداماتی که احساسات مسلمانان در اقصی نقاط جهان را تحریک می‌کند، برگزار می‌شود.

محمود خلیفه، استاد تفسیر و علوم قرآنی دانشکده علوم اسلامی قاهره، خالد نصر، رئیس دانشکده اصول دین و تبلیغ اسلام در منوفیه و صالح احمد عبدالوهاب، معاون دانشکده دختران الازهر در این نشست‌های هفتگی سخنرانی می‌کنند.

عبدالمنعم فؤاد، ناظر کل فعالیت‌های علمی الازهر در این باره گفت: این نشست برای نشان‌دادن جایگاه قرآن و قداست آن در دل‌های مسلمین به ویژه پس از جنایت سوزاندن قرآن در غرب که گناهی نابخشودنی است، برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که احترام به قرآن و ادیان آسمانی از اصول ثابت دین اسلام در میان مسلمانان است، افزود: الازهر و رهبر آن احمد الطیب برای نشر فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز و گفت‌و‌گو با دیگران تلاش می‌کنند و به همین دلیل، پیمان برادری انسانی بین شیخ الازهر و پاپ امضا شد.

گفتنی است؛ سلسله سمینارهای «شبهات و پاسخ‌ها» سه‌شنبه هر هفته با نظارت احمد الطیب، شیخ الازهر در مسجد جامع الازهر برگزار می‌شود و در این سمینارها مسائل داخلی، منطقه‌ای و جهانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

برگزارکنندگان این سمینار همچنین موضوعاتی را که در محافل عربی، اسلامی و جهانی جنجال برانگیز است، مورد بررسی قرار داده و سخنرانان در آن با استناد به دین مبین اسلام و با دلایل دقیق علمی به شبهات پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام
captcha