اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در فارس طی دهه فجر
کد خبر: 4118358
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در فارس طی دهه فجر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از اجرای ١٠٠ عنوان برنامه اصلی و کلان و ٣٠٠ هزار ریزبرنامه به مناسبت دهه فجر در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 10 بهمن در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تبریک ایام‌الله ماه رجب و فرا رسیدن دهه فجر، بیان کرد:  یکی از رویدادهای مهم و اساسی تاریخی در نظام جمهوری اسلامی ایران، ایام‌الله دهه فجر است.

وی با بیان اینکه دهه فجر از مناسبت‌های خاص، فراگیر و گسترده است و هر ساله برنامه‌های زیادی برای بزرگداشت آن پیش‌بینی می‌شود، افزود: از یک ماه قبل هر سال ستاد مرکزی و پس از آن ستادهای استانی و شهرستان ایجاد و جلسات آن‌ها با حضور همه دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

ملک‌مکان به تشریح برنامه‌های ایام دهه فجر در استان پرداخت و از اجرای ١٠٠ عنوان برنامه اصلی و کلان و ٣٠٠ هزار ریزبرنامه به مناسبت دهه فجر در این استان خبر داد و گفت: ١٢ بهمن‌ماه و همزمان با سالروز ورود امام(ره) به کشور، زنگ انقلاب در فارس نیز همزمان در سراسر کشور در مدارس نواخته می‌شود.

وی از برگزاری رژه موتوری و خودرویی از میدان‌الله، قرائت زیارت عاشورا و اجرای آهنگ‌ها و سرودهای ابتدای انقلاب، سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و استاندار فارس در جمع مسئولان در حسینیه گلزار شهدا، اهدای گل به تمثال حضرت امام(ره) و گلباران قبور مطهر شهدا به ویژه شهدای انقلاب را از دیگر برنامه‌های محوری در اولین روز از دهه فجر خبر داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: ١٣ بهمن و در دومین روز دهه فجر نیز برنامه سراسری غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدا و پخش از شبکه‌های سراسری اجرا می‌شود که در شیراز این برنامه ویژه شهدای تروریستی حرم شاهچراغ(ع) رأس ساعت ١٣ برگزار می‌شود.

ملک‌مکان همچنین به راهپیمایی روز ٢٢ بهمن اشاره و ضمن دعوت از حضور پر شور مردم استان، گفت: تدبیری اتخاذ شده است تا در مسیر راهپیمایی غرفه‌هایی برای تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات و پیشرفت‌های دولت سیزدهم راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه غرفه‌های نقاشی و سرگرمی ویژه کودک و نوجوان نیز در مسیر تجمع پیش‌بینی شده است، افزود: یک ساعت قبل از آغاز راهپیمایی هم قرار است یک ویژه برنامه شاد در ابتدای مسیر پیش بینی شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: مسیر راهپیمایی در شیراز از حد فاصل چهارراه پانزده خرداد به سمت بلوار آزادی پیش‌بینی شده است که البته هنوز قطعی نیست.

ملک‌مکان همچنین از اجرای گروه سرود ١٣٥٧ نفری دانش‌آموزان شیراز در راهپیمایی ٢٢ بهمن خبر داد و گفت: آیت‌الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران سخنران بخش پایانی این تجمع خواهد بود.

وی، برگزاری جشن، مسابقات، نشست‌های تبیینی و کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها، توزیع بسته‌های معیشتی، اعزام کاروان‌های بهداشتی در مناطق محروم، اهدای جهیزیه به مددجویان کمیته امداد و بهریستی، ارائه خدمات و کمک‌های رایگان، برگزاری جشنواره، افتتاح پروژه‌های عمرانی، کاروان شادی پیاده‌روی، دوچرخه سواری، جشن‌های کارگری  و... را بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه فجر عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه جشن‌های دهه فجر در بیش از ٥٠٠ مسجد برگزار می‌شود، گفت: در محلات هر شهر و روستا نیز برنامه‌های جشن پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha