پیشنهاد تشکیل کمیته بانوان در شورای اسلامی فارس
کد خبر: 4118191
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

پیشنهاد تشکیل کمیته بانوان در شورای اسلامی فارس

رئیس شورای اسلامی استان فارس با اشاره به نشست این شورا با هدف تشکیل کمیسیون‌ها گفت: در این نشست در حوزه فرهنگی یک کمیته خاص بانوان پیشنهاد شده است تا بتوان مسائل و مشکلات و برنامه‌های مرتبط با بانوان را پیگیری کند.

سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی استان فارس امروز، 9 بهمن در یازدهمین جلسه این شورا که با هدف تشکیل کمیسیون‌ها برگزار شد، گفت: عمده فعالیت‌هایی که در شورای استان انجام می‌شود، جنبه نظارتی و کنترل دارد.

وی با بیان اینکه در این نشست دستور کارهای متعدد با کمیسیون‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: در حوزه فرهنگی یک کمیته خاص بانوان پیشنهاد شده است تا بتوان مسائل و مشکلات و برنامه‌های مرتبط با بانوان را پیگیری کند.

حسینی با تصریح اینکه اهمیت نظارت بر گزارش عملکرد مالی می‌تواند وضعبت بهتری را از حال و آینده به ارائه دهد، گفت: ارائه گزارش مالی یکسال گذشته شورای استان در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود، حسب وظیفه قانونی که داریم امید است این گزارش مصوب شود.

نحوه بازدید از شهرستان‌ها، نحوه تشویق افرادی که فعالیت خوبی دارند و یا اعلام تذکر به افرادی که فعالیت موثری نداشتند، از جمله موضوعاتی بود که رئیس شورای استان به آن پرداخت و گفت: بررسی مقدمات بودجه سال 1402 و نحوه بازدید و بازرسی و مسائل ارزیابی شهرستان‌ها که به چه صورت از ظرفیت قانونی ماده 35 استفاده می‌کنند از دیگر موضوعات قابل بررسی و پیگیری است.

رئیس شورای اسلامی استان فارس با بیان اینکه یکی از اقدامات ما در این جلسات این است که اعضای شورای استان با ظرفیت‌های قانونی خود بیشتر آشنا شوند، افزود: ساز و کاری که اعضای شورای استان چگونه می‌توانند تذکرات خود را به مسئولان اعلام کنند و چگونه سؤال کنند و تذکر بدهند در کمیسیون در حال بررسی است و و در صحن به تصویب می‌رسد.

به گفته حسینی، این جلسات به صورت عادی هر 45 روز یکبار به صورت قانونی برگزار می‌شود تا اعضای شوراهای استان در یک گردهمایی بتوانند مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را بررسی کنند و از ظرفیت این شورا در بحث نظارت اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha