100 مسجد محلات شیراز میزبان معتکفان می‌شوند
کد خبر: 4118150
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

100 مسجد محلات شیراز میزبان معتکفان می‌شوند

مسئول کمیته مسجدمحوری و محله‌محوری شورای اسلامی شهر شیراز از برپایی 100 مراسم اعتکاف در 100 مسجد محلات این کلان‌شهر خبر داد و گفت: همچنین در ماه رمضان تدارک 110 میز افطار آسمانی در 110 محله دیده خواهد شد.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز بعدازظهر امروز، 9 بهمن در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه رجب گفت: سه ماه پر برکت و عزیز رجب، شعبان و رمضان رسم عاشقی و شیدایی و تفسیر معنوی زندگی و ذخیره معنویت سالیانه ماست.

وی با بیان اینکه با بهره بردن از لحظه لحظه این ماه‌ها می توان زندگی مؤمنانه را به سوی سرنوشت طی کرد، افزود: دعا برای یکدیگر ضمن به نمایش گذاشتن معاشرت نیکوی اسلامی، دل‌ها را به یکدیگر نزدیک و به سمت اجابت پیش می‌برد.

هاجری در ادامه سخنان خود نکاتی را متذکر شد و گفت: به توصیه ولی امر مسلمین در باب ایجاد نشاط و شادی و سر زندگی در میان مردم، در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، 33 جشن شاد و با نشاط بزرگ در مناطق و محلات شیراز با همکاری شورا و شهرداری و بسیج مقاومت سپاه برگزار خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه همزمان 100 مراسم معنوی اعتکاف در 100 مسجد محلات شیراز برای جوانان برگزار خواهد شد، گفت: تدارک 110 میز افطار آسمانی در 110 محله دیده خواهد شد و سعی خواهیم کرد تمامی برنامه‌ها با مشارکت ساکنین محلات به ویژه عزیزان بسیجی صورت گیرد.

وی همچنین گفت: شیراز به عنوان یک کلان‌شهر با 64 محله بافت فرسوده و وسعت زیادی بافت تاریخی همچون تهران، مشهد، اصفهان و تبریز و یزد نیاز به سازمانی قوی، مستقل و پر تحرک دارد تا بتواند همچون دیگر سازمان‌ها در شهر و کشور بدرخشد. قربانی کردن یک سازمان به تکه‌های کوچک و محدود کردن آن به اداره‌ای کوچک با چند نیرو  و در چند اتاق نمی‌تواند مشکل‌گشای بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر باشد.

هاجری در ادامه با بیان اینکه سامانه شیراز مدد با همکاری مشترک سازمان پسماند شهرداری و مجمع خیرین فارس راه‌اندازی شده که در کشور بی‌مانند است، گفت: جمع‌آوری و انتقال وسایل منزل غیر ضروری و انتقال آن‌ها به نیازمندان از طریق این سامانه می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر کلان‌شهرها باشد.

وی تصریح کرد: در راستای کمک و حمایت از نواحی آموزش و پرورش شیراز و تأمین بخشی از منابع مالی سرایداران مدارس، هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن و تعمیرات جزئی می‌توان با کمک شورا و شهرداری بر مبنای تفاهم‌نامه امضا شده حیاط مدارس شب‌ها تبدیل به پارکینگ خودروهای محلی شود، همچون ژاپن که سال‌هاست اینکار را انجام می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: با توجه به اینکه در شبانه‌روز تنها یک سوم اوقات از مدارس استفاده می‌شود، می‌توانند تعدادی از کلاس‌ها را با شروط خاص خودشان به آموزشگاه‌های فرهنگی، هنری و باشگاه‌های ورزشی اجاره دهند، در حال حاضر اجاره‌های نجومی بسیاری از آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی را به تعطیلی کشانده، با این کار دو هدف تحقق می‌یابد، آموزشگاه‌ها و باشگاه‌ها حفظ و بخشی از هزینه‌های مدارس تأمین می‌شود.

هاجری گفت: بسیاری از مدارس میانه شهر که فضای تنگ و تاریکی دارند و اطراف آن‌ها را ساختمان‌های بلند احاطه کرده و فضای خفه کننده و ناآرام ایجاد کرده‌اند، با تغییر کاربری و فروش با معافیت کامل از عوارض شهرداری و ارزش افزوده می‌توان با درآمدهای حاصله، مدارس، نوسازی و با فضای مناسب داخلی و بیرونی ایجاد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: بسیاری از مدارس در این مناطق که دور و بر آن‌ها را آپارتمان‌ها گرفته‌اند، زنگ تفریح دانش‌آموزان به ویژه مدارس دخترانه با مشکل مواجه است. تفاهم‌نامه‌ها روی کاغذ و بایگانی نماند، لازم است بصورت میدانی عملیاتی شود تا بتوان بخشی از مشکلات را از روی دوش آموزش و پرورش برداشت.

وی در ادامه گفت: به منظور تکریم و احترام از هنرمندان، نخبگان، فرهیختگان و مشاهیری که به خداوند می‌پیوندند، برای دفن، بخشی از فضای آرامستان دارالسلام که بعد از وادی السلام نجف بزرگترین آرامستان جهان اسلام است، در نظر گرفته شده است که لازم است هرچه سریع‌تر طراحی و عملیاتی شود تا فرصت‌سوزی انجام نگیرد، البته همچنان قطعات هنرمندان در بهشت احمدی پا برجاست، می‌تواند خدمات‌رسانی کند.

هاجری تأکید کرد: لازم است آرامستان دارالسلام با هماهنگی و همدلی شهرداری، اوقاف و میراث فرهنگی، احیا و بازسازی شده، همچون تخت فولاد اصفهان، تبدیل به قطب گردشگری و زیارتی شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: مردم، حلاوت و شیرینی خدمات گسترده شهرداری در محلات و مناطق را از نزدیک احساس می‌کنند، نیازی به تبلیغات پرهزینه و همه روزه تیتر اول اخبار، روزنامه‌ها و رسانه‌ها شدن نیست، مگر آنکه بیشتر روی نمایش خود متمرکز شویم مانند عکس با شهدا گرفتن و عکس شهدا عمل کردن.

وی بیان کرد: هیاهو و جنجال بازی تبلیغاتی معمولا توسط کسانی پیگیری می‌شود که دستشان در گزارشات خالی است نه شورا و شهرداری که جلودار خدمات‌رسانی در همه ابعاد شهری است.

انتهای پیام
captcha