لزوم افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی دانشجویان
کد خبر: 4117936
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

لزوم افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی دانشجویان

جانشین بسیج دانشجویی فارس با تأکید بر افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی نسل جوان گفت: دانشجوی انقلابی باید از نظام اسلامی دفاع صریح و بدون تقیه کند.

محمدجواد کهندل‌پور، جانشین بسیج دانشجویی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدجواد کهندل‌پور، جانشین بسیج دانشجویی فارس امروز، 9 بهمن در دوره طرح ولایت کشوری که به همت بسیج دانشجویی استان فارس در شیراز در حال برگزاری است، با تأکید بر افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی نسل جوان، به نقش تشکل‌های دانشجویی در تحقق این موضوع اشاره و تصریح کرد: توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشه و عمل و تقویت گفتمان‌های اصلی انقلاب از وظایف تشکل‌های انقلابی است.

وی با بیان اینکه دانشجوی انقلابی باید از نظام اسلامی دفاع صریح و بدون تقیه کند، افزود: فضای دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که پس از ورود دانش‌آموز به دانشگاه و فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، آن جوان از لحاظ عمق دینی و رعایت دینی و اخلاق دینی پیشرفت کرده باشد.

کهندل‌پور در ادامه گفت: در راستای تحکیم بنیان‌های اندیشه‌ای دانشجویان مؤمن و انقلابی برای حضور مؤثر در عرصه‌های فکری و فرهنگی جامعه، دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی با عنوان طرح ولایت هر ساله با همکاری بسیج دانشجویی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) طراحی و اجرا می‌‌شود.

وی با بیان اینکه دوره طرح ولایت جایگاهی ویژه در اندیشه رهبر فرزانه انقلاب دارد، افزود: سرفصل‌های این دوره به وجهی از وجوه نظام اندیشه اسلامی می‌پردازد و به دنبال این است که با تبیین این گزاره‌ها دانشجویان را با نظام کلی تفکر اسلامی آگاه سازد.

 جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: از اهداف دوره‌های طرح ولایت، معرفی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی، معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع)، آشنایی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه افراد محصل، با مبانی اندیشه اسلامی و مباحث مرتبط است.

انتهای پیام
captcha