برگزاری «جشنواره فجر انقلاب» در کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4117902
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

برگزاری «جشنواره فجر انقلاب» در کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر چهارمحال‌وبختیاری به تشریح جزئیات «جشنواره فجر انقلاب» که در ایام‌الله دهه فجر در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود، پرداخت.

محمدرضا مظاهری، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با تبریک اعیاد رجب و گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به سازوکار برگزاری «جشنواره فجر انقلاب» در سطح کانون‌های مساجد استان، اظهار کرد: این جشنواره در شش بخش به تمام کانون‌های سراسر استان اعلام شده است و تا ۲۲ بهمن‌ماه و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ادامه دارد.

وی ادامه داد: بخش «فجرانه» جشنواره فجر انقلاب ناظر بر آذین‌بندی و فضاسازی محیط و محله پیرامونی مسجد است که از ابتدای بهمن تا ۱۰ بهمن از سوی کانون‌ها در حال اجراست؛ در این بخش، فعالان کانون‌های مساجد گزارش‌های تصویری از فعالیت‌های خود را به ستاد ارسال می‌کنند و زیباترین، خلاقانه‌ترین، نوجوانانه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین آذین‌بندی‌ها تجلیل خواهند شد.

مظاهری در خصوص بخش دوم جشنواره فجر انقلاب ذیل عنوان «حرف حساب»، تصریح کرد: در این بخش، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به تولید محتوای پلاکارد، عکس‌نوشت، پیام کوتاه و شعار برای راهپیمایی 22 بهمن می‌پردازند که با ارسال عکس از فعالیت خود در این خصوص به ستاد استان مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ این بخش از جشنواره در بازه زمانی هفته پایانی دی‌ماه تا دهم بهمن در حال انجام است.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر چهارمحال‌وبختیاری بخش سوم جشنواره فجر انقلاب را ناظر بر تولید کلیپ یک‌دقیقه‌ای برشمرد و توضیح داد: در این بخش که با عنوان «سهم من» در حال اجراست، بچه‌های مسجد به معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای و انتشار آنها در فضای مجازی با هشتگ #سهم_من می‌پردازند که این بخش نیز در بازه زمانی هفته پایانی دی تا 22 بهمن اجرایی می‌شود.

مظاهری افزود: در بخش «مترسک‌ها»، فعالان مساجد اقدام به ساخت و به آتش کشیدن مترسک‌ها در راهپیمایی 22 بهمن خواهند کرد که مشارکت کودکان و نوجوانان در ساخت مترسک و ارسال گزارش تصویری از روند ساخت مترسک، بازتاب خبری ساخت و به آتش زدن مترسک در رسانه‌های خبری مورد ارزیابی و تجلیل قرار خواهد گرفت.

مدیر کانون‌های مساجد استان در خصوص بخش «چغک»، گفت: این بخش از جشنواره فجر انقلاب مربوط به شرکت فعالان کانون‌های مساجد استان در مسابقه کتابخوانی ویژه نوجوانان 13 تا 19 سال است که در بازه زمانی ۲۲ دی تا ۲۲ بهمن در حال اجرا است.

مظاهری بیان کرد: بخش ششم جشنواره مربوط به «پلاکارد نویسی» است که در این بخش اعضای کانون‌ها اقدام به تهیه پلاکاردهای دست‌ساز مردمی می‌کنند؛ خلاقیت و مشارکت نوجوانان از معیارهای سنجش این بخش است.

وی در پایان گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان می‌توانند برای مشارکت در جشنواره فجر انقلاب، تصاویر فعالیت‌ها و اقدامات خود را به شماره‌های ارتباط با ستاد در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha