بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی در اجرای موفق قانون جوانی جمعیت
کد خبر: 4117897
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی در اجرای موفق قانون جوانی جمعیت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بر استفاده از ظرفیت نخبگانی در اجرای موفق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تأکید کرد.

محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی امروز ۸ بهمن ماه در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: لازم است در بحث تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از ظرفیت علمایی و نخبگانی بهره ببریم تا بحث فرزند آوری بر اساس آموزه‌های دینی برای مردم تشریح شود.

وی با تأکید بر این که یکی از عوامل مؤثر در اجرای  موفق  طرح های کلان، گفتمان سازی است، تصریح کرد: در این خصوص  باید متولیان امر نظیر صدا و سیما و سایر رسانه ها اقدامات لازم را به ویژه در فضای مجازی پر شتاب انجام دهند تا مردم به قوانین آشنا شوند؛ آشنایی مردم با قوانین  مطالبه گری آنها را به دنبال خواهد داشت.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه در راستای تشریح ایرادات وارده بر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: لازم است در آن جلسه، متولیان اجرای این  قانون  اشکالات مترتب بر آن را به صورت شفاهی و کتبی ارائه کنند.

طالبی ادامه داد: هدف از اجرای این جلسه این است که پیگیری های لازم درخصوص رفع اشکالات وارده بر قانون، در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.

وی یادآور شد: در قوانین مصوب نباید همه کشور یکسان دیده شود و حتی الامکان بازخوردهای اجرای قانون نیز مورد واکاوی دقیق قرار گیرد.

معاون استاندار با تأکید بر ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی با زوجین جوان در راستای کاهش هزینه‌های ازدواج گفت: دستگاه‌های اجرایی باید تالارها و رستوران‌های در اختیار خود را با تخفیف ویژه در اختیار مشمولین این طرح قرار دهند. 

طالبی از ضرورت ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت گفت و بیان کرد: به منظور راستی آزمایی گزارش‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط و شبکه بانکی در راستای پرداخت تسهیلات به مشمولین این طرح، نظارت‌های جدی و سرزده در دستور کار قرار گیرد. 

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی متولی امر، طرح‌های پیشنهادی خود در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ارائه کنند تا جهت استفاده به وزارت کشور ارسال شود. 

حسن علیزاده، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی نیز گفت: زمین در تمامی شهرهای استان برای متقاضیان مسکن تامین شده و متناسب با ثبت‌نام، بعد از تشکیل پرونده فیزیکی که توسط متقاضیان با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها انجام می‌شود زمین به آنان واگذار خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون سه هزار و ۶۳ نفر برای دریافت زمین در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمیت در این استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶۲۱ نفر مربوط به شهر بیرجند است.

انتهای پیام
captcha