تولید سریال‌های معارفی نیازمند تصویب بودجه در مجلس است
کد خبر: 4117863
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

تولید سریال‌های معارفی نیازمند تصویب بودجه در مجلس است

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: یکی از دغدغه‌های ما تولید سریال‌های فاخر قرآنی و معارفی است که هزینه‌های بالایی دارد و نیازمند تصویب بودجه در مجلس است و مجلس نیز در این زمینه دغدغه دارد

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مدیران گروه‌های معارفی شبکه‌های صدا و سیما در قالب شورای معارف صدا و سیما امروز هشتم‌ بهمن‌ماه با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت دیدار کردند.

محمدحسین کشکولی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این دیدار اظهار کرد: در دوران تحول سازمان صدا و سیما چند اولویت را در حوزه معارفی پیش روی خود قرار دادیم و مهمترین اولویت که دستور مستقیم رئیس صدا و سیما به بنده است این است که پای ظرفیت معارفی قم به صورت جدی در رسانه ملی باز شود.

وی افزود: ما تلاش کردیم که تولید برخی از برنامه‌ها در قم اتفاق بیفتد و در حوزه کارشناسی معارف، چهره‌های جدید را از حوزه علمیه قم شناسایی کنیم و در حال حاضر شبکه‌های رسانه ملی تعامل مستقیمی با مراکز و مؤسسات پژوهشی در قم دارند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه کار جدید رسانه ملی تولید کارهای نمایشی کوتاه است، گفت: اقدام بعدی ما بردن دوربین از تهران به مناطق دور دست برای استفاده از ظرفیت‌های معارفی مانند مناسک و مراسم مناسبتی از جمله مراسم عاشورا، آیین‌های عزاداری و محافل قرآنی در استان‌ها است.

وی با بیان اینکه مهمترین و مؤثرترین محصول رسانه، فیلم و سریال است، گفت: یکی از دغدغه‌های ما تولید سریال‌های فاخر قرآنی و معارفی است که هزینه‌های بالایی دارد و نیازمند تصویب بودجه در مجلس است و مجلس نیز در این زمینه دغدغه دارد.

کشکولی با بیان اینکه هم اکنون مهمترین درخواست‌های مردمی پخش مجدد فیلم‌های فاخر معارفی است، گفت: حجم زیادی از درخواست‌های مردمی برای ماه مبارک رمضان پخش مجدد سریال یوسف است که نشان‌دهنده استقبال مردم از این نوع سریال‌ها است از این رو الان سریال سلمان فارسی در دست تولید است ولی هزینه تولید این سریال‌ها زیاد است.

وی افزود: در رسانه ملی یک قرارگاه قرآنی و معارفی با محوریت شبکه قرآن و معارف سیما شکل گرفته تا تمام بخش‌های سازمان صدا و سیما در حوزه معارفی همسو شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه با تشکر از مجموعه فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) که در ایام اربعین میزبان صدا و سیما و شبکه‌های ملی بودند، گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده نیز همکاری بیشتری با حرم مطهر داشته باشیم و برنامه‌های معارفی حرم را در شبکه‌های ملی پوشش دهیم.

انتهای پیام
captcha