خودمراقبتی در ایام شیوع کرونا را جدی بگیریم
کد خبر: 4117810
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

خودمراقبتی در ایام شیوع کرونا را جدی بگیریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به موج هشتم کرونا خواستار جدی گرفتن مسائل بهداشتی و خودمراقبتی و به ویژه زدن ماسک در این ایام شد.

نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 8 بهمن در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مسائل خود مراقبتی به ویژه زدن ماسک تأکید کرد و گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدیریت و کنترل این بیماری تاثیرگذار است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه طی روزهای آتی شاهد کاهش شیوع کرونا در استان فارس باشیم، افزود: نکته مهم در این زمینه مشارکت همه مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است تا از چرخش بیماری کووید 19 در جامعه جلوگیری به عمل آید.

حسینی با تأکید بر اینکه قطع زنجیره انتقال کرونا نیازمند رعایت و پایبندی عمومی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خصوص در اماکن عمومی و فضاهای بسته است، گفت: افرادی که دارای نشانه‌های بیماری سرماخوردگی هستند، با پرهیز از خوددرمانی، هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند تا چرخه انتقال و انتشار بیماری شکسته شود.

در این نشست گزارش جدیدی از سوی کمیته علمی کووید۱۹ در دانشگاه در خصوص تعداد کل تست‌های انجام شده، موارد ابتلا، درصد افراد مثبت کووید۱۹، تعداد مرگ، بستری جدید و متوسط اشغال بخش ویژه کووید۱۹ در فارس و کشور از دهم آذر تا ششم بهمن سال جاری ارائه شد.

انتهای پیام
captcha