برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سمنان
کد خبر: 4117682
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سمنان

جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت روز گذشته، ۷ بهمن در استانداری سمنان برگزار شد.

دهه فجر؛ فرصتی برای تحقق جهاد تبیین و ارزشهای نظام اسلامی

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان، عصر روز گذشته، 7 بهمن در جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در استانداری با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تمام توطئه های قابل تصور را بر علیه انقلاب انجام دادند گفت: امروز در جنگ ترکیبی و نبرد شناختی دشمن همه توطئه‌ها را یک جا بر علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان با طراحی و پیاده‌سازی توطئه‌های گوناگون، سعی کرده انقلاب اسلامی را نابود کنند، اما ایران علیرغم همه توطئه‌ها و تحریم‌ها نه‌تنها تضعیف نشد بلکه به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است.

سلامی با اشاره به اینکه همه وظیفه داریم با گنجینه دفاع مقدس و ارزشهای انقلاب در مقابل جنگ تمام عیار امروز ایستادگی کنیم اظهار کرد: در سالجاری بیش از 4 هزار فعالیت و برنامه توسط کارگروههای استانی و ستادهای شهرستانی در سامانه جامع دفاع مقدس کشور ثبت شده که در این راستا نسبت به جمعیت ، استان سمنان رتبه اول را در ثبت برنامه‌ها و کاربران سامانه جامع به خود اختصاص داده است .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان متذکر شد: حضور با شکوه و پر شور مردم سمنان در تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام، بار دیگر یکی از بی‌نظیرترین حماسه‌های مردمی را خلق کرد که بر این اساس حضور و تشییع شهدای خوشنام در روزهای اخیر راه مقابله با فتنه‌های منافقان و معاندان نظام است و به برکت حضور این شهدا، حرکت‌های اخیر دشمن ناکام ماند.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان؛ ایثار و از خودگذشتگی یکی از این ارزش‌هایی است که دهه‌فجر برای ما به ارمغان آورده و باید تلاش کنیم تقویت روحیه ایثار و شهادت در برنامه‌های دهه فجر گنجانده شود.

سلامی با تأکید بر اینکه دهه فجر فرصتی برای تحقق جهاد تبیین ارزشهای نظام و واقعیت‌های انقلاب اسلامی مد نظر رهبر انقلاب است یادآور شد: باید اجرای برنامه‌هایی مانند برگزاری محافل خاطره‌گویی، سرکشی از رزمندگان و پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری نشستهای تخصصی در حوزه بصیرت افزایی، جهاد تبیین، گام دوم انقلاب با مشارکت و همکاری تمام دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه شهرستان انجام شود.

مؤثرترین مؤلفه اقتدار نظام اسلامی

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز با اشاره به اینکهامروز جهاد تبیین وظیفه کنونی ما در مقابل حرکت دشمن است گفت: جهاد تلاش برای مقابله و خنثی کردن توطئه‌های دشمن است؛ زیرا دشمن در حال انجام جنگ ترکیبی علیه ما است و باید همه تلاش خود را در جبهه های مختلف به کار بگیریم.

وی با بیان این که ریشه فرهنگ ایثار و شهادت در آموزه‌های قرآن کریم ، احکام اسلام و اهل بیت است یادآور شد: موثرترین و قدرتمندترین مولفه اقتدار جمهوری اسلامی دربرابر تبلیغات و جبهه نرم دشمن، فرهنگ ایثار و شهادت است.

ریواده افزود: پیروزی‌های کشور در تمام چهار دهه گذشته تا به امروز مرهون مجاهدت ، مقاومت و ایستادگی ملت ایران است و مردم نجیب و فهیم، قدرشناس آرمان نظام جمهوری اسلامی هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندری سمنان حضور شهدای گمنام را فرصتی برای جهاد تببین دانست و افزود: استقبال و تشییع با شکوه پیکر پاک شهدای برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم مومن و متدین شهر بود و از مردم شهید پرور استان، مسئولین استانی، شهرستانی و کلیه دست اندرکاران برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام تشکر و قدردانی می‌نمایم.

ریواده متذکر شد: در ایام دهه فجر باید نسبت به فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌ها با محوریت آموزشی و فرهنگی اهتمام شود و در مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های متناسب با قشر جوان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا و برای آشناسازی نسل امروزی با مبانی انقلاب اسلامی تلاش شود.

انتهای پیام
captcha