بیانیه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس در پی اهانت به قرآن
کد خبر: 4117678
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

بیانیه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس در پی اهانت به قرآن

در بیانیه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس در پی اهانت به قرآن در غرب آمده است: «بروز این خشم‌ها، نفرت‌ها و دشمنی‌ها نویدبخش موفقیت‌آمیز بودن برنامه قرآن در ارائه سبک زندگی اسلامی و تبیین‌گری قرآن در بیداری ملت‌هاست».

بیانیهبه گزارش ایکنا از فارس، در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای هلند و سوئد، هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:  

«بسم الله الرحمن الرحیم

يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو كَرِهَ الكافِرونَ ﴿سوره مبارکه صف/ آیه 8﴾

آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!

قرآن کریم کتاب هدایت و روشنگری است. تبیان است و تبیین‌گر روشنایی‎ها. قرآن کریم در بستری به پهنای 14 قرن به هدایت انسان‌ها پرداخته و در ظلمات و تاریکی‌های جهل، چراغ هدایتی فرا روی بشر نهاده است. نعمتی بالاتر از قرآن از طرف خداوند به بشر اعطا نشده است. افراد بسیاری به واسطه روشنگری همین کتاب مقدس به دعوت استکبار و کفر و شرک و ظلم و استضعاف فکری، نه گفته‌اند. دشمنی 1400 ساله دشمنان با قرآن کریم و دشمنی آن‌ها با بیداری و بصیرت و آگاهی جوامع بشری مسئله جدید و نوظهوری نیست. این عناد و دشمنی در هر زمان و دوره‌ای به گونه‌ای تجلی پیدا می‌کند. اتحاد جنود شیطان در هتک حرمت بی‌شرمانه به مقدسات اسلام عزیز، نشانگر حقارت و درماندگی و سرخوردگی دشمنان آزادگی و آزادیخواهی و روشنفکری است.

دشمنان با هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن، خشم و کینه درونی و ذاتی خویش را ابراز می‌کنند و قرآن کریم خود پاسخگوی آن‌هاست: «موتوا بغیظکم».

بروز این خشم‌ها و نفرت‌ها و دشمنی‌ها نویدبخش موفقیت‌آمیز بودن برنامه قرآن در ارائه سبک زندگی اسلامی و تبیین‌گری قرآن در بیداری ملت‌هاست و این دشمنی‌ها مؤید اعجاز قرآن و به روز بودن محتوای قرآن عزیز در هدایت و روشنگری نسل‌های متمادی است. دشمن به خوبی درک کرده است که تا زمانی که قرآن مورد اهتمام ویژه مسلمانان است و نورافشان جهان و جهانیان، راه به جایی نخواهد برد. شبهات فراوانی که در طول قرون متمادی پیرامون کتاب خدا مطرح شده است راه به جایی نبرد.

جنگ احزابِ شیاطین و جنود ابلیس با آن همه مهندسی دقیق راه به جایی نبرد. به‌کارگیری کاریکاتوریست‌های جهانی در اهانت‌های مکرر به پیامبر نور و رحمت راه به جایی نبرد. آیا نور خدا با فوت دشمنان خاموش می‌شود؟ این ملعونان عِرض خود می‌برند و در هر برهه‌ای از تاریخ خود را مورد تمسخر و استهزاء جهانیان قرار می‌دهند. مگر از دموکراسی غربی غیر از این می‌توان انتظار داشت؟ قرآن عزیز بیش از 1400 سال اعجاز خود را در تمام حوزه‌ها به رخ جهانیان کشیده و تحدّی کرده است. دشمنان آزادی و آزادی‌خواهی آنجا که سخن منطقی و مستدلی ندارند با خشم و کینه به سوزاندن صفحات قرآن می‌پردازند.

این کوته‌بینان ساده‌اندیش غافلند از اینکه آموزه‌های قرآنی در دل افراد روشن‌بین و روشنفکر جهان رخنه کرده است. دشمنانِ حق و حقیقت غافلند که با سوزاندن هر صفحه از کتاب نور، آتش به بنیان خود و هم مسلکان خویش می‌زنند و پایه‌های کاخ سست و عنکبوتی خویش را لحظه به لحظه به قهقرای نابودی نزدیک و نزدیک‌تر می‌کنند و سرانجام به قارونیان زمان می‌پیوندند. 

آن‌ها که واژه زیبای آزادی بیان را به نفع خود معنا می‌نمایند، چگونه می‌توانند تاب آورند و تحمل کنند که معنای واقعی آزادی و روشنفکری در سایه‌سار قرآن کریم به جهانیان ابلاغ شود؟

استضعاف فکری ملت‌ها و استثمار و استعمار جهانیان در سایه سار قرآن کریم امکان‌پذیر نیست. هرزگی بانوان و استفاده ابزاری از آن‌ها جهت سرمایه‌داری و پر شدن جیب مافیای قدرت و ثروت، در پرتو دستورات روشنگر قرآن کریم ممکن نیست. پس قرآن عزیز، در نگاه دشمنان، مانع است و باید از سر راه برداشته شود. آیا 1400 سال چنین چیزی میسر شد؟ هرگز هرگز.

هتک حرمت به قرآن کریم، حاوی پیام بسیار مهمی به مسئولان جوامع اسلامی است که قرآن درمانگر تمام دردها و مشکلات است. پس راه علاج هدایت نسل جدید و کلید حل مشکلات اجتماعی و ... فقط قرآن است و دشمن به خوبی به این نکته رسیده است و تمام تلاشش را در راه حذف قرآن از زندگی بشر به کار می‌گیرد. پس باید بیش از پیش به برنامه‌های قرآنی و پیوند خانواده‌ها با قرآن اهتمام ورزیم.

هر انسان آزاده و آزاداندیشی در سطح جهان که دلش از هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم به درد آمده است، باید در حوزه قرآن‌فهمی جامعه، مجدّانه تلاش کند و با این حرکت جهادی، دشمن دون را روز به روز خوارتر و رسواتر نماید. بهترین و مؤثرترین اعتراض به این حرکت وقیحانه دشمنان، بیداری و حرکت سریع و مؤثر و تخصیص بودجه‌های قرآنی و ابتکار عمل در راستای اجرای هر چه بهتر سبک زندگی قرآنی در خانواده‌هاست.

به امید روزی که جهان، شاهد آزادی بیان و احترام به ادیان آسمانی باشد و قانون جنگل، صحبت از هلوکاست و افشای حقایق را به نفع زورگویان و مستکبران جهان مصادره ننماید. به امید آزادی و آزاداندیشی جهانی و زندگی در سایه سار قرآن کریم و رسیدن به تمدن نوین اسلامی».

انتهای پیام
captcha