تحریف تاریخ از دسیسه‌های خطرناک دشمن است
کد خبر: 4117564
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
امام جمعه شاهدیه:

تحریف تاریخ از دسیسه‌های خطرناک دشمن است

حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری تحریف تاریخ را از دسیسه‌های خطرناک دشمن دانست و گفت: دشمن تطهیر نظام منحوس و کثیف پهلوی و برجسته کردن خدمات ناچیز آن دوران سیاه و همچنین ناکارآمد نشان دادن و ناچیز شمردن خدمات نظام اسلامی را دنبال می‌کند.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، هفتم بهمن‌ماه در خطبه‌های این هفته گفت: هیچ چیزی به اندازه تقوا در قرآن کریم و روایات اسلامی مورد تأکید قرار نگرفته و هیچ چیزی هم برای بشر آثار و برکاتش چون تقوا نیست. امام صادق(ع) فرمود: کسی که تقوا را رعایت کند، هر چه خیر در دنیا و آخرت است نصیب او می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امیرمؤمنان علی(ع) در خطبه ۲۳۰ نهج‌البلاغه درباره آثار تقوا می‌فرماید: «تقوا كليد پاكى و درستى است، و اندوخته‌اى براى قیامت، و باعث آزادى از هر نوع بردگی، و رهايى از هر نابودى است. به‌وسيله تقواست كه جوينده حقیقت به مطلوبش مى‌رسد و گريزان از بدبختی رهايى مى‌يابد و آرزومند به خواسته‌هایش مى‌رسد.» تقوا سه رکن دارد، یک رکن آن جهت‌گیری درونی به سوی خوبی‌ها و نیکی‌هاست. دوم پرهیز و خویشتن‌داری از زشتی‌ها و بدی‌هاست. سوم داشتن انگیزه الهی در این دو امر است. اگر کسی چنین شد محبوب خداوند می‌شود.

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی یک راه جدیدی غیر از راه شرق و غرب به روی مردم دنیا گشود و آن راه اسلام ناب محمدی بود. از همین جهت نظام سلطه تاب تحمل آن را نداشت و شرق و غرب را بر علیه جمهوری اسلامی بسیج کرد. به این جهت از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، دشمنان داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی، برای رسیدن به یکی از این سه هدف، از تمام ابزارهایی که داشتند استفاده کردند که انقلاب اسلامی را از اساس سرنگون کنند. دوم، انقلاب اسلامی را از مسیر اصلیش که حاکمیت اسلام ناب محمدی است، منحرف کنند و سومین هدف اینکه حداقل جلوی پیشرفت و صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورها را بگیرند.

وی ادامه داد: به فضل الهی در همه آنها ناکام ماندند اگر چه مشکلاتی هم برای نظام اسلامی به‌وجود آوردند. ولی امروز برنامه دشمن، جنگ رسانه‌ای است که در چند محور کار می‌کنند و راه مبارزه با این توطئه هم، جهاد تبیین است، یعنی آگاه کردن مردم و رسوا کردن دشمن. 

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه یکی از دسیسه‌های خطرناک دشمن تحریف تاریخ است، گفت: آنها بر روی دو چیز سرمایه‌گذاری می‌کنند، اینکه تطهیر نظام منحوس و کثیف پهلوی و برجسته کردن خدمات ناچیز آن دوران سیاه است. دوم اینکه ناکارآمد نشان دادن و ناچیز شمردن خدمات نظام اسلامی است. دشمن با این کار هم اسلام را در اداره امور ضعیف معرفی می‌کند و هم امید و اعتماد به آینده انقلاب را از ما و فرزندان ما بگیرد.

امام جمعه شاهدیه بیان کرد: دومین برنامه رسانه‌ای دشمن معرفی الگوی غربی و نادرست به نسل امروز ماست. سومین برنامه رسانه‌ای دشمن تضعیف روحیه بی‌تفاوتی در مردم است، امیرمؤمنان علی(ع) انسان‌های بی‌تفاوت را مرده متحرک و یا حیوان صفت معرفی کرده است. چهارمین برنامه دشمن کمرنگ کردن معنویت و اخلاق در سطح جامعه است.

انتهای پیام
captcha