جهادگران تبیین مبانی دینی را متناسب با نیاز جامعه مطرح کنند
کد خبر: 4117417
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

جهادگران تبیین مبانی دینی را متناسب با نیاز جامعه مطرح کنند

خطیب برجسته کشورمان با بیان اینکه جهادگران تبیین باید باید از سه مؤلفه معرفت دینی، اطلاعات عمومی و غیرت دینی برخوردار باشند تا بتوانند در جنگ شناختی اثرگذار عمل کنند، گفت: فعالان این عرصه باید مبانی و مفاهیم علوم معارف را متناسب با نیاز جامعه مطرح کنند تا کارآمدی موضوع احساس شود.

رویداد نوآوری «جهت»، دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی، مدرس حوزه و دانشگاه امروز، 6 بهمن در رویداد نوآوری «جهت» ویژه مبلغان، رابطان نماز و فعالان فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه جهاد تبیین برگرفته از جنگ شناختی است، گفت: افرادی که قرار است در این حوزه فعالیت کنند باید از سه مؤلفه معرفت دینی، اطلاعات عمومی و غیرت دینی برخوردار باشند تا بتوانند در جنگ شناختی اثرگذار عمل کنند.

وی اظهار کرد: امروزه جریان حق به مثابه یک چالش در برابر جریان باطل قرار گرفته که دشمن از این فرصت پیش آمده استفاده می‌کند؛ از این‌رو می‌طلبد در این راه روشنگری انجام شود تا اهمیت جنگ شناختی تبیین شود.

عالی با بیان اینکه در شرایط فعلی جریان باطل موجب شده جریان حق رشد کند و جایگاه جریان باطل مخدوش شود، نبود فعالیت‌های فرهنگی و روشنگری را یک نقص دانست و افزود: اگر به موقع روشنگری و همچنین فعالیت‌های فرهنگی انجام نشود، دشمن رخنه می‌کند بنابراین فعالان این عرصه باید مبانی و مفاهیم علوم معارف را متناسب با نیاز جامعه مطرح کنند تا کارآمدی موضوع احساس شود.

این استاد دانشگاه یکی از ابزارهای دشمن را رسانه دانست و گفت: در جنگ نرم آنان به گونه‌ای اطلاعات غیر واقعی را در جامعه هدف اطلاع‌رسانی می‌کند که شناسایی واقعیت‌ها و غیرواقعیت‌ها دشوار می‌شود، در حقیقت جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن و اینکه ببینیم دشمن چه چیزی را با تغییر، تحریف می‌کند.

این خطیب برجسته کشورمان در بخش پایانی سخنان خود، جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب را نیازمند مصالح و ابزاری از قبیل شجاعت و سواد عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس نیز داشتن روحیه نوآوری در جهاد تبیین را مهم دانست و گفت: در موضوع جهاد تبیین، نوآوری نیاز است، زیرا امروزه نیاز است برای تبیین‌گری دستاورهای انقلاب، واقعیت‌ها را با نگاه نوآورانه به اطلاع نسل جوان برسانیم تا آنان در دام توطئه‌های دشمن قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه داشتن ایده به تنهایی کارآمد نیست، بلکه با تلفیق ایده و نوآوری می‌توانیم ایده‌ها را اجرایی کنیم، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بسیاری از حقایق هنوز به درستی مطرح نشده است، اشاره کرد و گفت: این سخن به معنی  فقط مطرح کردن دستاوردهای انقلاب نیست، بلکه باید با توجه به نیازهای روز جامعه، با یک نگاه نوآورانه در تبیین‌گری دستاوردهای انقلاب روشنگری کنیم.

محمود نجابت، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: مخاطب‌شناسی در موضوع جهاد تبیین یک اصل است که با توجه به شناخت دشمن می‌توانیم در جنگ شناختی، موفق عمل کنیم.

وی، هدف اصلی جهاد تبیین را روشنگری واقعیت‌ها عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری همیشه به موضوع روشنگری اشاره دارند که به گونه‌ای واقعیت‌های انقلاب مطرح شود تا دشمن نتواند غیرواقعیت‌ها را به عنوان واقعی بودن جلوه دهد.

نجابت بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و با عنایت ائمه اطهار(ع) ملت ایران با درایت و هوشمندی خود، واقعیت‌های جامعه را تشخیص می‌دهند و دشمن نیز ناکام مانده است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توصیه به جهادگران عرصه جهاد تبیین گفت: روحیه جهادگری این چنین است که افراد برای خدمت در صف اول و در نهایت برای دریافت امتیاز خدمت در صف آخر دیده شوند.

انتهای پیام
captcha