انتقاد رئیس علمای الجزایر از اکتفا به محکومیت هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4117413
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

انتقاد رئیس علمای الجزایر از اکتفا به محکومیت هتک حرمت قرآن

«عبدالرزاق قسوم»، رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر از بسنده‌کردن به محکومیت اقدامات اسلام‌هراسی و هتک حرمت مقدسات اسلامی از جمله توهین به ساحت قرآن در سوئد و هلند انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ عبدالرزاق قسوم در گفت‌وگو با بخش عربی خبرگزاری آناتولی گفت: بسنده‌کردن به محکومیت این اقدامات «سلاح افراد ضعیف و ناتوان» است و باید تحریم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مهاجمان به مقدسات اسلامی تصویب گردد.

وی افزود: ما و تمامی جهان اسلام از این حادثه دردناک شوکه شدیم که در آن یک سوئدی دانمارکی‌تبار نسخه‌ای از قرآن را در وسط میدان عمومی به آتش کشید.

رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر تأکید کرد: این اقدام با همه معیارها و قوانین محکوم است و نشان‌دهنده تجاوز و تحریک دو میلیارد مسلمان است.

وی درباره نحو واکنش به توهین به مقدسات گفت: لازم است مسلمانان در سطح مردم و دولت به قطع روابط، لغو توافقنامه‌ها و تحریم کالاها اقدام کنند.

قسوم با درخواست از مسلمانان برای عدم مقابله به مثل با چنین اقدامات موهنی، تصریح کرد: «ما سلاح تحریم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داریم و با آتش‌زدن تلمود و هیچ کتاب آسمانی موافق نیستیم.

یادآوری می‌شود، «راسموس پالودان» سیاستمدار راست افراطی روز شنبه، اول بهمن‌ماه، با اهانت به ساحت قرآن، این کتاب آسمانی را در مقابل سفارت ترکیه در پایتخت سوئد به آتش کشید.

در ادامه، «ادوین واگنسولد»، رهبر هلندی گروه راست افراطی اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌شدن غرب (PEGIDA) نیز روز دوشنبه یک نسخه از قرآن به‌عنوان کتاب مقدس مسلمانان را در هلند پاره کرد.

انتهای پیام
captcha