اعلام برنامه‌های قرآنی دهه فجر فارس
کد خبر: 4117335
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷

اعلام برنامه‌های قرآنی دهه فجر فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس به تشریح برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر این استان پرداخت و گفت: این برنامه‌ها طی ایام دهه فجر با مشارکت و همراهی نهادها و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی استان اجرا خواهند شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام‌الله دهه فجر گفت: ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان فارس از چندی پیش با تشکیل کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است.

وی با یادآوری اینکه این سازمان دبیر کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس را در سال جاری به عهده داشته است، افزود: در همین راستا تاکنون 2 نشست هماهنگی کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس یکی در محل اداره اوقاف و دیگری در محل استانداری تشکیل شده است.

موسوی با بیان اینکه این نشست با حضور مسئولان قرآنی نهادهای مختلف و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تشکیل شد، گفت: در این نشست‌ها برنامه‌های قرآنی ایام دهه فجر استان فارس به تصویب رسیدند.

مدیرکل اوقاف فارس به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و افزود: این برنامه‌ها طی ایام دهه فجر با مشارکت و همراهی نهادها و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی استان اجرا خواهند شد. نخستین برنامه پویش قرائت سوره فجر در شب 12 بهمن‌ماه همراه با اهدای جوائز به قید قرعه به افرادی که در این چویش شرکت کرده و مشخصات خود را به سامانه پیامکی ارسال کرده‌اند، است.

وی همچنین از برپایی محافل انس با قرآن بانوان در روز چهارشنبه، 12 بهمن خبر داد و گفت: این روز به نام روز جهانی حجاب نامگذاری شده است و در همین راستا نیز محفل انس با قرآن در تمام شهرستان‌های استان فارس همراه با تجلیل از فعالان قرآنی بانو برگزار می‌شود که این محفل نورانی در شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برپا خواهد شد.

موسوی، تجدید میثاق جامعه قرآنی فارس با شهدا را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و افزود: این برنامه در روز 17 بهمن‌ماه جاری در گلزارهای شهدای استان برپا خواهد شد که در شیراز این برنامه در ساعت 10 صبح در گلزار شهدای گمنام واقع در دارالرحمه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس برگزاری مسابقه حفظ و ترجمه سوره فجر در روز جمعه، 14 بهمن در بستر فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های قرآنی استان اعلام کرد و گفت: همچنین در روز 17 بهمن مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان دستگاه‌های اجرایی فارس و برگزیدگان پویش «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» که به مناسبت سالروز شهادت سردار دل‌ها برگزار شده بودند همراه با اختتامیه مسابقه حفظ و ترجمه سوره فجر در حرم شاهچراغ(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه مسابقات قرآن بسیج و ارتش در قالب محافل انس با قرآن نیز از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در استان فارس هستند، گفت: همچنین کاروان قرآنی در شهرهای دارای ظرفیت مناسب برای برپایی محافل قرآنی راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha