انتخابات 1402 باید در فضایی امن برگزار شود
کد خبر: 4117324
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
قناعتی:

انتخابات 1402 باید در فضایی امن برگزار شود

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، فراهم کردن بستر مناسب برای برگزاری انتخابات و تأمین امنیت آن را مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات دانست و گفت: بی‌شک برگزاری انتخابات، باید در فضایی امن و توأم با آرامش برگزار شود.

نشست مدیرکل سیاسی استانداری فارس با فرمانداران لارستان و جویمبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جواد قناعتی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس امروز، 5 بهمن در سفر به لارستان و نشست با فرماندار ویژه لارستان، فرماندار جویم، بخشداران تابعه و اعضا ستاد انتخابات شهرستان‌های لارستان و جویم، فراهم کردن بستر مناسب برای برگزاری انتخابات و تأمین امنیت آن را مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات دانست و گفت: بی‌شک برگزاری انتخابات، باید در فضایی امن و توأم با آرامش برگزار شود و در این میان عوامل اجرایی نقش مهمی برعهده دارند.

وی ایجاد شور و نشاط سیاسی در جهت تحقق مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را از دیگر اهداف مجریان برگزاری انتخابات برشمرد و افزود: ایجاد فضای رقابتی، رعایت اصل اعتماد و رضایت با پایبندی به قانون و رعایت اصل بی‌طرفی از دیگر اهداف فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به شمار می‌رود.

قناعتی تصریح کرد: انتخابات مؤلفه‌های مهمی همچون امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت دارد و در این راستا وظیفه اصلی استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به‌عنوان مجری انتخابات، برگزاری انتخاباتی سالم و امن است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس اضافه کرد: نیاز است تمام مجریان انتخابات از هم اکنون نسبت به نحوه چگونگی انتخابات و تسلط بر امور وقت بیشتری بگذارند.

قناعتی یادآور شد: همواره رهبر معظم انقلاب به اصل امانت‌داری در انتخابات تاکید دارند، لذا همه ما به عنوان مجری انتخابات امین رأی مردم هستیم و رأی مردم حق‌الناس است.

وی با تأکید بر رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات ۱۴۰۲، گفت: دستگاه‌های اجرایی دولتی به هیچ عنوان حق استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی را ندارند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس از تمامی فرمانداران و بخشداران خواست که از هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم برای انتخاباتی با شکوه و سالم و امن در اسفندماه 1402  فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha