تقویت مهارت‌های سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان فارس
کد خبر: 4117305
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

تقویت مهارت‌های سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری دوره تقویت مهارت‌های سواد رسانه ویژه دانش‌آموزان علاقه‌مند به خبرگزاری پانا با حضور 5 هزار دانش‌آموز از سراسر استان در ایام الله دهه فجر خبر داد.

مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی فارس، مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس امروز، 5 بهمن در نشست مدرسه فضای مجازی که با حضور 500 مربی سازمان دانش‌آموزی سراسر فارس برگزار شده بود، از برگزاری دوره تقویت مهارت‌های سواد رسانه ویژه دانش‌آموزان علاقه‌مند به خبرگزاری پانا با حضور 5 هزار دانش‌آموز از سراسر استان در ایام الله دهه فجر خبر داد.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح سواد رسانه فرهنگیان و دانش‌آموزان، فاز دوم مدرسه فضای مجازی نیز در ایام دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

کریمی گفت: مدرسه فضای مجازی با هدف تولید محتوای رسانه‌ای مبتنی بر تقویت و اعتلای سطح فرهنگ و سواد رسانه در این سازمان با همکاری معاونت فضای مجازی سپاه فجر استان فارس راه‌اندازی شده است که تاکنون موفق به برگزاری دوره‌های مختلف سواد رسانه، فیک نیوزها ویژه همکاران فرهنگی شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حوادث اخیر، این مدرسه همسو با سیاست‌های کلی نظام و اهداف سند تحول بنیادین، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت و رویکرد جهاد تبیین و پاسخ به شبهات دانش‌آموزان کرده است، گفت: در طراحی و اجرای این برنامه‌ها عمدتا از اساتید به نام دانشگاه و حوزه استفاده شده است.

کریمی استقبال گسترده فرهنگیان و دانش‌آموزان از برنامه‌های مدرسه فضای مجازی را از نقاط قوت این طرح برشمرد و افزود: در فاز دوم این مدرسه، برنامه‌ریزی به منظور تولید محتوا در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است که در ایام الله دهه مبارک فجر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سیده مریم ترابی، مسئول خبرگزاری پانا استان فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه امسال بیش از 5 هزار دانش‌آموز در سراسر استان فارس، نسبت به فعالیت‌های خبرگزاری پانا و جذب در این خبرگزاری ابراز علاقمندی کرده‌اند، گفت: برنامه‌ریزی به منظور توانمندسازی این تعداد از افراد در سه رشته‌ عکاسی، خبرنگاری و گزارشگری ویدئویی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه این دوره‌ها ویژه دانش‌آموزان در تمامی مقاطع طراحی شده است، گفت: با توجه به پیشگامی فضای رسانه در انعکاس اخبار و رویدادها و گستردگی حجم اطلاعات در دنیای امروز، این دوره‌ها عمدتا بر مبنای خبرنگار کوله پشتی طراحی شده است.

ترابی با تاکید بر اینکه خبرگزاری پانا، در راستای رسالت تربیتی سازمان دانش‌آموزی، نقش موثری در تقویت سطح سواد رسانه در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان دارد، گفت: ثبت‌نام از علاقه‌مندان تا 7 بهمن ماه ادامه دارد و دوره‌های آموزشی در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

به گفته وی، این دوره‌ها به صورت آنلاین و متمرکز در سطح شهرستان‌ها و مناطق استان فارس برگزار می‌شود، به این معنی که دانش‌آموزان در هر منطقه به صورت متمرکز به کلاس متصل خواهند شد.

ترابی ادامه داد: دانش‌آموزان در ادامه این مسیر در مناطق و شهرستان‌ها با کمک رابطین خبرگزاری که از بین معلمان و فرهنگیان علاقمند به حوزه خبرنگاری هستند هدایت می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اهمیت برگزاری این دوره و با هدف ضرورت تقویت دانش‌آموزان، دوره توانمندسازی رابطین خبرگزاری پانا نیز پیش از شروع دوره‌های دانش‌آموزان در روز یکشنبه، 9 بهمن‌ماه به صورت حضوری در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha