پذیرش گفتمان مردمی‌سازی دولت فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 4117156
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

پذیرش گفتمان مردمی‌سازی دولت فرهنگ‌سازی شود

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: برای پذیرش گفتمان مردمی‌سازی دولت باید فرهنگ‌سازی و فرمول‌هایی برای میدان‌داری مردم در امور مختلف طراحی شود.

احمد عبودتیان، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، امروز، پنجم بهمن‌ماه در «شورای اداری چهارمحال و بختیاری» گفت: شهدای بزرگی هم‌چون شهید استکی، شهید جیلان و دیگر سرداران و رزمندگان متعلق به این خطه هستند.

عبودتیان با بیان اینکه دولت‌ها با شعارهایی بر سرکار می‌آیند، گفت: شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است، اما باید دید چقدر این شعار در این دولت به مرحله اجرا درآمده، شاهد هستیم که عده‌ای درصدد تخریب این شعار هستند و شبهاتی را نیز ایجاد می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیران عموماً کمبود بودجه، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی را به‌عنوان ضعف مطرح می‌کنند، بیان کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد و دشمنی دشمنان نیز به اوج خود رسیده است، اما باید دید مشکلاتی که مطرح می‌شود چه تعداد از افراد در گروه‌های مختلف سنی را درگیر کرده و متناسب با امکانات برای حل آن برنامه‌ریزی کرد.

پرهیز از الگوهای ناکارآمد حل مشکلات

عبودتیان با تأکید بر اینکه باید طرحی نو برای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و ... دراندازیم، توضیح داد: نباید به الگوهای ناکارآمد و سخیف برای حل مشکلات دلخوش شویم، در دین مبین اسلام شیوه‌های متعددی برای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف بیان شده و در کشور ایران که مبنای حکمرانی بر دستورات اسلام گذاشته شده است نمی‌توان شیوه دیگری را دنبال کرد.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه دولت شاهنشاهی معتقد بود که مقتدرترین ارتش منطقه را دارد و آمریکا پشتیبان او بود، یادآور شد: امام خمینی(ره) با به میدان آوردن مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و شاهد یک حرکت مردمی در سال ۵۷ بودیم، همه برای امام خمینی( ره) جان می‌دادند، اما ایشان رفراندوم برگزار کرد تا نوع حکومت را مردم مشخص کنند.

وی افزود: مردم در ۱۲ فروردین به جمهوری اسلامی رأی دادند و با برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران، این کشور پیشوای کشورهای اسلامی در منطقه شد در قانون اساسی شرایط حضور مردم در تمامی سطوح تصمیم‌گیری فراهم شده و این انقلاب مستضعفین است. با پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل با استفاده از ‌‌ظرفیت مردم در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی، امنیت و سازندگی گام برداشت.

عبودتیان با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت مردم برای حل مشکلات یک الگو برای جهان محسوب می‌شود، بیان کرد: دنیا از اجرای این الگو متحیر بود و از جوانان نخبه در کارهای تخصصی استفاده می‌شد، اما هرجا شرایط ایجاب می‌کرد از ظرفیت گروه‌های مردمی برای سازندگی و آبادانی استفاده شد.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره اینکه دو گام اول انقلاب اسلامی را با مردم طی کردیم، گفت: در گام سوم نیز حرکت بدون همراهی مردم امکانپذیر نیست، برخی می‌گویند مردم کنونی تفکرات ابتدای انقلاب اسلامی را ندارند، اما در تشییع پیکر حاج قاسم مردم نشان دادند که هنوز آرمان‌های انقلاب اسلامی را قبول دادند.

وی بیان کرد: مردم دولت سیزدهم را قبول دارند و می‌دانند این دولت در تلاش است تا مشکلات را حل کند، حضور پرشور مردم در استقبال از رئیس‌جمهور در یزد نشان می‌دهد که مردم به دولت امید دارند، ۹۷ نهاد انقلابی در کشور وجود دارد که اصل مأموریت این نهادها بر اصل ولایت‌ و مردم‌ است.

نمایان شدن ظرفیت مردمی در دوران کرونا

عبودتیان ادامه داد: در ایام کرونا ظرفیت مردم برای تهیه ماسک به میدان آمد و شاهد بودیم که بحران تامین ماسک در کشور رفع شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام ظرفیت‌های مردمی برای توسعه کشور به‌کار گرفته شد.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به افق پیش‌روی انقلاب اسلامی، گفت: در بیانیه دوم انقلاب اسلامی که در سال چهارم صدور آن قرار داریم، استفاده از مردم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و حرکت مردمی برای حل مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد و جلب مشارکت حائز اهمیت است، مردم باید به میدان بیایند و مدیران نیز تسهیل‌گری کنند و امکانات را در اختیار مردم قرار دهند.

وی تأکید کرد: برای پذیرش گفتمان مردمی‌سازی دولت باید فرهنگ‌سازی شود، باید فرمول‌هایی برای میدان‌داری مردم در امور مختلف طراحی شود، مردم باید بر رفتار و عملکرد مدیران نظارت کنند که گشت ارشاد مدیران در همین راستا مطرح شد.

عبودتیان در پایان با تأکید بر اینکه باید موانع قانونی برای سپردن امورات به مردم برداشته شود، تصریح کرد: مدیران باید در این راستا گام بردارند.

انتهای پیام
captcha