تشکیل ۱۳۴۰ گروه جهادی در سمنان
کد خبر: 4117132
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

تشکیل ۱۳۴۰ گروه جهادی در سمنان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان هدف از پایه‌گذاری بسیج سازندگی خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم دانست و گفت: ۱۳۴۰ گروه جهادی در استان سمنان تشکیل شده است.

ایجاد 1340 گروه جهادی در سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، مهدی کاشفی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان، عصر روز گذشته، 4 بهمن در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان، با اشاره به تشکیل سه قرارگاه در راستای خدمت‌رسانی در مجموعه سپاه استان گفت: بسیج سازندگی در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی و اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری در جامعه ایفا کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی از مهم‌ترین پتانسیل‌های جهاد سازندگی است اظهار کرد: یک هزار و 340 گروه جهادی در استان سمنان تشکیل شده است.

وی با تأکید براینکه گروه‌های جهادی هم در جنگ نرم و هم در جنگ سخت پشتوانه محکمی برای نظام هستند ادامه داد: گروه جهادی در عرصه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، سلامت، کشاورزی و دامداری، عشایری، هنر و رسانه و دانش‌بنیان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

کاشفی با اشاره به اینکه عملیات اجرای ۱۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی، ۵۲ پروژه آبرسانی به روستاهای محروم استان و رفع موانع ۷۳ کارخانه و واحد تولیدی را بخشی از فعالیت‌های سپاه و بسیج سازندگی در سال گذشته و سال جاری برشمرد و گفت: از دوران کرونا تاکنون ۵۴۰ میلیارد تومان خدمات به مردم نیازمند استان ارائه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان ایجاد ۵۵۰ صندوق قرض‌الحسنه، ایجاد ۸۰ کارگاه و ایجاد شرکت تعاونی را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی به منظور اشتغالزایی، رونق تولید و محرومیت‌زدایی دانست و افزود: در سال گذشته یک هزار و 380 شغل به واسطه این صندوق ها ایجاد شده است.

به گفته وی؛ سهمیه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به منظور اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت می‌شود که پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در ۲۳ عرصه مانند صنعت، معدن، کشاورزی و دامداری تعریف شده و افراد می‌توانند با بهره‌مندی از این تسهیلات نسبت به اشتغالزایی و کارآفرینی اقدام کنند.

به گفته کاشفی حرکت خالصانه، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی منجر به حرکت رو به جلو و پیمودن راه پیشرفت در گام دوم انقلاب خواهد شد.

یحیی محمدی‌منش، مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان، نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در بسیج سازندگی استان ،بسیج سازندگی را مصداق بارز کار جهادی در جهت محرومیت‌زدایی دانست و افزود: ارزش کار بسیج سازندگی در خدمت‌رسانی به محرومین و نیازمندان است.

انتهای پیام
captcha