ظهور منجی چه زمانی اتفاق می‌افتد
کد خبر: 4117023
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

ظهور منجی چه زمانی اتفاق می‌افتد

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه زمان ظهور امام زمان(عج) سؤال تنها امروز جامعه نیست بلکه بعد از رحلت پیامبر(ص) تاکنون این سؤال در اذهان بشر وجود داشته است، به بیان نکاتی در این رابطه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز امروز، 4 بهمن در برنامه «سه‌شنبه‌های مهدوی» آموزش و پرورش فارس گفت: زمان ظهور امام زمان(عج) سؤال تنها امروز جامعه نیست بلکه بعد از رحلت پیامبر(ص) تاکنون این سؤال در اذهان بشر وجود داشته است.

وی با اشاره به شرایط ظهور اظهار کرد: ظهور حضرت مهدی(عج) زمانی انجام می‌شود که تمام زیبایی‌ها در یک سمت و تمام زشتی‌ها در سمت دیگر قرار گیرند و همانند واقعه عاشورا که چنین صفی ایجاد شد.

طاهری تصریح کرد: در طول تاریخ همواره غربالگری در جامعه اتفاق افتاده است و مؤمنین واقعی همچنان بر اعتقاداتشان پایبند بوده‌اند بنابراین تا زمانی که این غربالگری کاملاً اتفاق نیفتد ظهور فرا نمی‌رسد.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز بیان کرد: بسیاری افراد پس از عمری دینداری در آخر دچار لغزش و بی ایمانی شده‌اند نمونه این افراد در طول تاریخ بسیار وجود دارد.

وی ادامه داد: شیطان برای هریک از افراد متناسب با شرایط برنامه‌ای برای انحرافش دارد لذا تا انسان حب دنیا را از قلبش خارج نکند محبت اهل بیت(ع) در دل او وجود نخواهد داشت.

طاهری در پایان گفت: براساس روایاتی که از ائمه معصوم رسیده است تا افراد خالص از افراد ناخالص در جامعه تفکیک نشوند ظهور اتفاق نمی‌افتد لذا آزمایش‌هایی که اتفاق می‌افتد بسیار دشوار و طاقت‌فرسا خواهد بود.

انتهای پیام
captcha