لزوم شکل‌‌گیری گفتمان بین مسئولان و قاریان فارس
کد خبر: 4116954
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
اسلامی تأکید کرد:

لزوم شکل‌‌گیری گفتمان بین مسئولان و قاریان فارس

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس با بیان اینکه باید گفتمانی با قاریان استان داشته باشیم، گفت: قطعاً بین قاریان و مسئولان انتظاراتی متقابل وجود دارد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس، امروز، 4 بهمن در دومین نشست کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر این استان بر ضرورت استفاده از قاریان استانی در کاروان قرآنی ایام دهه فجر تأکید کرد.

وی با بیان اینکه باید گفتمانی با قاریان استان داشته باشیم تا بتوانیم سطح آنان را ارتقا دهیم، افزود: همه ما وظیفه داریم همان‌طور که قاریان ملی و بین‌المللی را تبلیغ می‌کنیم، قاریان بومی و استان خودمان را هم تبلیغ کرده و از آنان حمایت کنیم.

اسلامی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت قاریان استانی در برنامه‌های مختلف، گفت: برای تحقق این منظور باید سطح قاریان استان را ارتقا دهیم و آنان را به سطح ملی و بین‌المللی بیاوریم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس نقش قاریان استان در این عرصه را مهم ارزیابی کرد و افزود: به نظر می‌رسد هنوز قاریان ما نپذیرفته‌اند که می‌توانند در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشند و ما باید در میان آنان ایجاد انگیزه کرده و اعتماد به نفس آنان را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: قطعاً قاریان از مسئولان قرآنی استان انتظاراتی دارند و ما هم از آنان انتظاراتی داریم که برای بیان این انتظارات و پیشنهادات و درخواست‌ها باید جلسه‌ای برپا شود.

اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص برپایی کارگاه‌های آموزشی برای قاریان گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی در طول سال و مستمر نیاز به همکاری چند دستگاه دارد و پیشنهاد می‌شود که هر ماه یکی از دستگاه‌ها این کار را متقبل شوند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای پویش قرائت سوره فجر در شب 12 بهمن در سراسر استان خبر داد و گفت: قطعاً مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برای خود در ایام دهه فجر در سطح استان برنامه‌های قرآنی را اجرا خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن و اختتامیه مسابقات قرآن ارتش و سپاه در ایام دهه فجر، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود، نگاه مردمی‌تر به برنامه‌های قرآنی سپاه و ارتش شود و این برنامه‌ها در یکی از بقاع متبرکه شیراز برپا شوند.

انتهای پیام
captcha