قرن‌هاست که بین اسلام و ادیان دیگر الهی وحدت برقرار است
کد خبر: 4116927
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
اسماعیل جانعلی‌پور:

قرن‌هاست که بین اسلام و ادیان دیگر الهی وحدت برقرار است

جانشین دبیر کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی طی نشست خبری اعلام برنامه‌های این ستاد برنامه‌های پیروان ادیان توحیدی در دهه مبارک فجر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جانشین دبیر کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، امروز سه‌شنبه چهارم بهمن‌ در نشست خبری اعلام برنامه‌های این ستاد، ضمن ارائه گزیده‌ای از برنامه‌های کمیته ادیان الهی، پاسخگوی سؤالات اهالی رسانه بود.

اسماعیل جانعلی‌پور در این نشست ضمن گرامیداشت چهل‌وپنجمین طلیعه دهه مبارک فجر، یاد و خاطره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و شهدا عنوان کرد: خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی ایران با حضور همیشگی مردم غیرتمند انقلابی در عرصه‌های مختلف با مجاهدت دلسوزان و علاقه‌مندان به توسعه و پیشرفت کشور و هدایت‌های رهبر عالیقدر انقلاب به عنوان یکی از قدرتمندان در عرصه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی در دنیا صاحب نام است.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه تلاش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای زنده نگه‌داشتن ایام‌الله‌ دهه فجر و دیگر مناسبت‌های ملی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در ایجاد حرکت‌های مردمی را کار بزرگ و ارزشمندی خواند و گفت: در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که تقسیم‌کاری بین همه دستگاه‌ها و نهادها برای این است که رابط بین جریان‌های مردمی باشند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی کمیته ادیان الهی است و افتخار داریم به نمایندگی از ایشان فهرست برنامه‌ها، تلاش‌ها و حضور مجامع اقلیت‌های دینی در این ایام را که جمعیت‌های مردمی‌شان علاقه‌مندانه و مشتاقانه  برای انقلاب اسلامی تدارک کردند را ارائه کنیم.

جانعلی‌‎پور ضمن اشاره به دیدار اخیر معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جمعی از مسیحیان کشور در  ایام میلاد حضرت مسیح(ع) تأکید کرد: رابطه امروز ما با پیروان ادیان توحیدی در کشور رابطه تازه‌ای نیست، بلکه قرن‌ها است که این وحدت، مودت و همدلی بین مجامع جامعه اسلامی و هم‌وطنان عزیز پیرو ادیان الهی برقرار است.

وی با بیان اینکه جامعه ادیان توحیدی در کشور پراکنده است و در تعداد زیادی از استان‌ها این جامعه حضور دارند و تشکل‌های ادیان توحیدی در طول سال فعالانه به رویدادهای فرهنگی هنری و آموزشی می‌پردازند که از تعداد مجوزها و هماهنگی‌هایی که با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند، معلوم است.

جانشین دبیر کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در بخش دیگر صحبت‌های خود در بیان برنامه‌های کمیته ادیانت الهی ستاد دهه فجر، عنوان کرد: تلاش شده جامعه مردمی پیروان ادیان توحیدی در ایام دهه فجر تدارک برنامه‌های خوبی داشته باشند از جمله آن ساعت 9 صبح روز 12 بهمن هم‌زمان با ساعت ورود حضرت امام(ره) به کشور در سال 57، ناقوس کلیساها و اماکن مقدس پیروان ادیان توحیدی در سراسر کشور به صدا در خواهد آمد و همه هم‌وطنان به نوعی این لحظه تاریخی را گرامی خواهند داشت.

جانعلی‌پور حضور جمعی از پیروان ادیان توحیدی در روز 12 بهمن در حرم امام خمینی(ره) برای تجدید پیمان و میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب را از دیگر برنامه‌های کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر خواند و افزود: جامعه اقلیت‌های دینی تعداد فراوانی از جوانان خود را برای دفاع از کشور اهدا کردند لذا در روز 13 آبان، هم زمان با پاسداشت شهدا طی آئین مهمانی لاله‌ها در سراسر کشور، پاسداشت مقام شهدای ادیان توحیدی را هم خواهیم داشت و در قبرستان زرتشتیان هم به‌ صورت ویژه مراسمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بیعت پیروان ادیان توحیدی با انقلاب اسلامی و در برائت از حوادث اخیر و توطئه‌های صورت گرفته، عنوان کرد: در ادامه این همراهی هم‌وطنان  پیرو ادیان توحیدی در روز 22 بهمن در راهپیمایی سراسری ملت ایران، حضور خواهند داشت. همچنین به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در اماکن مقدس ادیان توحیدی مراسم نیایش و شکرگزاری برگزار خواهد شد.

جانشین دبیر کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌های فرهنگی پیروان ادیان توحیدی به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: برخی رویدادهای فرهنگی مانند اجرای موسیقی‌های ملی و محلی مجامع ادیان توحیدی و نمایشگاه‌های فرهنگی به‌ویژه صنایع‌دستی برگزار خواهد شد. همچنین شب شعری در شیراز با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور شاعرانی از پیروان ادیان توحیدی و دیگر شاعران کشور برگزار خواهد شد.

جانعلی‌پور با اشاره به اینکه هر ساله بیش از 100 نفر از نخبگان علمی فرهنگی مذهبی و سیاسی پیروان ادیان توحیدی را با حضور مقامات عالی کشور در مراسمی تجلیل و تقدیر می‌شوند، اظهار کرد: امسال هم تلاش است در برنامه‌ای فاخر از چهره‌های برتر و برگزیده جامعه ادیان توحیدی که به‌ نوعی در یک سال گذشته در عرصه‌های سازندگی و بالندگی کشور و حوزه‌های علمی اثرگذار بودند، تقدیر شود. غیر از این برنامه همه برنامه‌ها مردمی است و از دل خود جامعه ادیان توحیدی جوشیده است.

وی اضافه کرد: هر ساله به مناسبت ایام مبارک دهه فجر اماکن مقدس ادیان توحیدی چراغانی و آذین‌بندی می‌شود که امسال هم پرشورتر از سال‌های گذشته و از محل حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی اتفاق خواهد افتاد.

جانشین دبیر کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در پایان گفت: در ادامه برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، چند مسابقه ورزشی و جام فجر را در بین پیروان ادیان توحیدی خواهیم داشت، یک نمایشگاه عکس با موضوع زیست اجتماعی ادیان توحیدی و با موضوع مشاغل مختلفی که در دست این هم‌وطنان ماست، در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha