برگزاری برنامه‌های دهه فجر با رویکرد «حکمرانی مردم از مساجد» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4116689
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

برگزاری برنامه‌های دهه فجر با رویکرد «حکمرانی مردم از مساجد» در چهارمحال‌وبختیاری

جلسه کمیته مساجد گرامیداشت ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با حضور اعضای کمیته مساجد استان و رئیس ستاد دهه فجر استان برگزار و بر برگزاری ویژه برنامه‌های این دهه در سه حوزه تبیینی، ترویجی و تبلیغی و با رویکرد حکمرانی مردم از مساجد تأکید شد.

نشست کمیته مساجد گرامیداشت ایام‌الله فجر

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فهمای استان، «نشست کمیته مساجد گرامیداشت ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری» امروز، سوم بهمن‌ماه با حضور اعضای کمیته مساجد استان و رئیس ستاد دهه فجر استان در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در ابتدای این جلسه با تبریک فرارسیدن ماه رجب و تقدیر از حضور اعضا، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های دهه فجر اسلامی امسال در سه حوزه تبیینی، ترویجی و تبلیغی و با رویکرد حکمرانی مردم از مساجد برگزار خواهد شد.

وی با تصریح اینکه در راستای جهاد تبیین با هدف بصیرت‌افزایی، آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی سلسله نشست‌های تبیینی با عنوان طرح 10 شب، 10 مسجد در مرکز استان و در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این نشست‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی هر سال از سوی کمیته مساجد است.

مظاهری ضمن اشاره به اهمیت مساجد به‌عنوان خاستگاه انقلاب و مرکز جنبش‌های انقلاب بر ضرورت توجه و تجمع آحاد مردم در جشن‌های مردمی ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی در مساجد تأکید کرد و گفت: مساجد به‌عنوان مرکز هدایت ارزش‌های دینی و انقلابی و محل تثبیت و دفاع از کیان انقلاب و امهات انقلاب هستند و این ایام فرصتی برای برجسته‌سازی نقش محوری مساجد، کمک به رونق مساجد و آغاز سرفصل تازه‌ای برای ورود و اعطای مسئولیت برگزاری جشن‌های مردمی به نوجوانان و جوانان در شرایط حساس کنونی هستند.

در ادامه موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد دهه فجر استان با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها جامعه هدف خود را به سوی مسجد سوق داده و مساجد را از حضور مردم پررنگ کنند، افزود: ایام‌الله یکی از واجبات اسلام است و همگی باید با رویکرد نشاط افزایی و امیدآفرینی از ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت ائمه هدی(ع) بهره برداری لازم را داشته باشیم.

در ادامه سایر اعضا به ارائه برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهادها در خصوص برنامه‌های کمیته مساجد استان پرداختند.

گفتنی است، در جلسه اعضای کمیته مساجد استان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، معاون فرهنگی آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی، نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد، نماینده بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع)، نماینده اداره‌کل اوقاف و امورخیریه، نماینده ستاد اقامه نماز و همچنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به عنوان رئیس ستاد دهه فجر استان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha