جلسه توجیهی نمایندگان 15 اتحادیه مؤسسات قرآنی با کارشناسان بیمه + عکس
کد خبر: 4116675
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

جلسه توجیهی نمایندگان 15 اتحادیه مؤسسات قرآنی با کارشناسان بیمه + عکس

جلسه توجیهی نمایندگان 15 اتحادیه مؤسسات قرآنی استان‌ها با مدیرکل‌ اداره وصول حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر برگزار شد.

جلسه توجیهی نمایندگان 15 اتحادیه استانی با کارشناسان صندوق بیمه اجتماعیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، جلسه توجیهی مسئولان بیمه اتحادیه‌های ۱۵ استان‌ به منظور استفاده هرچه تمام‌تر از ظرفیت استان‌ها در زمینه بیمه معلمان قرآنی، به میزبانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برگزار شد.

این جلسه با حضور ملایی، رئیس اداره وصول حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، امیرحجت مرادی، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری، خانم قویدل، کارشناس حق وصول صندوق بیمه و آقایان رضوانی و حبیبی از کارشناسان بیمه اجتماعی معلمان قرآنی و نمایندگان 15 اتحادیه استانی در محل صندوق بیمه روستائیان و عشایر برگزار شد.

در ابتدای جلسه ملایی، مدیرکل وصول حق بیمه صندوق، توضیحاتی درباره ماهیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و اهداف و خدمات این صندوق ارائه کرد.

وی پس از بررسی انواع صندوق‌های بیمه اجتماعی کشوری و شرایط و نحوه عضویت در هر صندوق، تأکید کرد: هر صندوق بیمه اجتماعی کشوری جامعه هدف خود را دارد و هیچ یک‌ از صندوق‌ها برای جذب به جامعه هدف صندوق‌های دیگر، نباید مراجعه کنند.

در ادامه قویدل، کارشناس حق وصول بیمه صندوق نحوه ثبت نام در سامانه سبا و کار با این سامانه را آموزش داده و پس از آموزش نیز به پرسش‌های مطرح شده از سوی مسئولان بیمه استان‌ها پاسخ داد.

سپس محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به بیان نکاتی درباره تفاهم‌نامه این اتحادیه و صندوق بیمه اجتماعی عشایر، پرداخت و بیان کرد: قریب به یک سال از عقد این تفاهم‌نامه با همکاری هیئت مدیره اتحادیه و مسئولان صندوق عشایر می‌گذرد و علی‌رغم اینکه در آغاز مشکلاتی وجود داشت، الحمدلله در حال حاضر، امر بیمه به خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از سال 90 و با تشکیل اتحادیه مؤسسات قرآنی، دغدغه بیمه مدیران، معلمان و مؤسسات قرآنی برای مسئولان اتحادیه وجود داشت، تصریح کرد: در وزارت ارشاد با همتی که دوستان داشتند از طریق صندوق هنرمندان، حدود 6 هزار نفر بیمه شده، وجود دارد. این در حالی است که براساس تعهد اولیه ما با صندوق عشایر، ظرفیتی بالغ بر 30 هزار نفر بیمه شده، پیش‌بینی شده است که تا به امروز و کمتر از یک سال حدود سه هزار نفر آن محقق شده است.

مدیرعامل اتحادیه کشوری بیان کرد: در ابتدای تأسیس بیمه معلمین قرآنی با همکاری صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، با مقاومت‌هایی از سوی مدیران و معلمان قرآنی مواجه شدیم که دلیل آن هم عنوان صندوق بود، اما در حال حاضر با توجه به رسالت مردمی بودن اتحادیه و ظرفیت بالای جامعه قرآنی در حوزه مردمی، همچنین هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های مختلف داشتیم از جمله بسیج، کمیته امداد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، حوزه‌های علمیه خواهران و... و پیش‌بینی ارسال پیامک به 72 هزار حافظ قرآن 5 جزء به بالا از سراسر کشور طی هفته آینده، به زودی با حجم بالای درخواست‌ها مواجه خواهیم شد و از همین رو تلاش کردیم اتحادیه‌های استانی را در این زمینه فعال کنیم.

وی گفت: امیدوار هستیم در سال 1402 خدمات خاص رفاهی، اردویی و حمایتی دیگری نیز در کنار بیمه معلمان قرآنی از طریق این صندوق به جامعه قرآنی ارائه دهیم.

سپس رضوانی، مسئول بیمه اتحادیه کشوری، به توضیح عملکرد واحد بیمه اجتماعی و برنامه‌های پیش رو از قبیل بیمه تکمیلی معلمان قرآنی، وام‌های قرض‌الحسنه و... پرداختند.

پایان‌بخش این جلسه پرسش و پاسخ در خصوص عملکرد واحد بیمه اجتماعی بود.

انتهای پیام
captcha