کانون‌های مساجد زنجان میزبان جشنواره «فجر انقلاب» می‌شوند
کد خبر: 4116647
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

کانون‌های مساجد زنجان میزبان جشنواره «فجر انقلاب» می‌شوند

مدیر ستاد کانون‌های مساجد زنجان گفت: به‌مناسبت چهل‌و‌چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره فجر انقلاب در موضوعات فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک‌ها، کتابخوانی، چُغُک و پلاکاردنویسی در کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان، ظهر امروز، سوم بهمن‌ماه در جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد با اشاره به اینکه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌های متعددی به‌مناسبت دهه فجر پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: مسئولیت کمیته مساجد امسال به کانون‌های مساجد محول شده است.

وی به نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: کمیته مساجد در تلاش است تا زمینه حضور و مشارکت نمازگزاران مساجد در امر برنامه‌ریزی و برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی و آشنایی آنان با دستاوردهای انقلاب را فراهم کند.

این مسئول با یادآوری اینکه جهاد تبیین در برنامه‌های دهه فجر امسال مورد توجه است، گفت: خاستگاه اصلی جهاد تبیین مساجد است و برنامه‌ریزی شده است تا از استاندار و مسئولان استان برای تبیین شعارهای اصلی انقلاب، معیشت و اقتصاد در مساجد شاخص و محوری استان دعوت به عمل آید.

اسلامی با اشاره به اجرای برنامه فجرانه شامل آذین‌بندی محله پیرامون مسجد به‌مناسبت دهه فجر بیان کرد: در این برنامه از زیباترین، نوجوانه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین آذین‌بندی جوایزی اهدا می‌شود. همچنین برنامه حرف حساب در دو بخش محتوای پلاکارد، عکس‌نوشت و پیام کوتاه و شعار برای راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه برنامه سهم من نیز به‌منظور مقابله با تلاش دشمن در از بین بردن عزت نفس ملی و نادیده گرفتن کارآمدی دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اضافه کرد: هر یک از شرکت‌کنندگان در این قسمت از برنامه به معرفی دستاوردهای انقلاب و یا یکی از پیشرفت‌های نظام در عرصه‌های مختلف در قالب یک ویدئوی یک دقیقه‌ای می‌پردازند.

اسلامی افزود: مسابقه کتابخوانی از کتاب چُغُک ویژه نوجوانان و پلاکاردنویسی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در کانون‌های مساجد است و ویژه‌برنامه میثاق با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و انقلاب از طریق صدور و چاپ بیانیه روی بنر و امضای طومار در مساجد اجرا می‌شود.

به گفته وی اجرای میدانی سرود توسط گروه‌های سرود مساجد، حمایت از نورافشانی‌های شب ۲۲ بهمن در مساجد، برگزاری برنامه‌هایی با موضوع جهاد تبیین، برگزاری تریبون آزاد در مساجد و اجرای برنامه نقش پرچم از دیگر برنامه‌های دهه فجر در کانون‌های مساجد استان زنجان است.

انتهای پیام
captcha