مشارکت ۵ استان در ساخت صحن امام باقر(ع) در کاظمین
کد خبر: 4116586
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

مشارکت ۵ استان در ساخت صحن امام باقر(ع) در کاظمین

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به ساخت صحن امام محمدباقر(ع) در کاظمین گفت: این صحن با مشارکت و از محل نذورات مردم استان‌های فارس، قم، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در دست احداث است.

اسکندر قاسمی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارساسکندر قاسمی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) و حلول ماه رجب گفت: عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) همواره به روش‌های مختلفی در طول تاریخ ارادت خود را نسبت به خاندان نشان داده‌اند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با اهتمام ویژه شهید سلیمانی، طرح بازسازی و بعد از توسعه عتبات عالیات در عراق آغاز شد که بدین طریق عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) راه جدیدی را برای ابزار ارادت خود به خاندان آل‌الله مشاهده کردند.

قاسمی بیش از 85 پروژه با همت و مشارکت عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) استان فارس در عتبات عالیات تاکنون اجرایی شده است، گفت: یکی از پروژه‌های در دست احداث در عتبات عالیات، احداث صحن امام محمدباقر(ع) در حرم امامین کاظمین است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس یادآور شد: این صحن با مشارکت و از محل نذورات مردم استان‌های فارس، قم، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در دست احداث است.

وی با تصریح اینکه صحن مذکور در عمق 7 متری زیر همکف در حال احداث است، گفت: وسعت این طرح توسعه زیرسطحی 5 هزار متر مربع است.

قاسمی اظهار کرد: در فاز نخست اجرای طرح سقف و ستون‌های بتونی کف زیرزمین قدیمی حرم مطهر تخریب می‌شود و پس از آن عملیات مقاوم‌سازی بستر اجرای طرح توسعه اجرا خواهد تا مراحل برای کار حفاری، خاکبرداری و ساخت زیرزمین جدید فراهم شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس یادآور شد: این صحن در مجاورت مسجد تاریخی صفوی که از میراث ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی در حرم مطهر امامین جوادین است، در حال احداث است.

وی در پایان گفت: عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌توانند نذورات نقدی خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۸۴۸۰۷ (بانک ملی) و ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۴۶۱۴۱۹ (بانک سپه) یا درگاه اینترنتی http://atabat.org/fa/forms/37 پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha